Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 31 augusti 2011

Matchdag

Jag såg fram emot idag, för det var hemmamatch på en skolkväll vilket betyder mycket publik ;) Jag hade inte kommit upp imorse om inte Paul hade väckt mig. Skolan var som vanligt... igen. Jag hade på mig en av matchtröjorna i skolan idag för det ska man ha samma dag som man har match, i alla sporter. Efter skolan åkte jag med Julian, Adam och Connor hem till Julians & Adams hus och åt lite och var där i typ 30-45 minuter innan vi åkte tillbaka till skolan för att kolla lite på tjejernas match, dem spelade innan oss. Vi spelade kl 7 mot TH West Vigo och det var en ganska rolig match. I början av matchen hade jag ett vasst avslut som gick ett par decimeter utanför krysset, lite senare hade vi hörna och då fick jag en perfekt nick men Tanner stod ivägen och blockade den... I andra halvlek hade jag också ett par chanser och jag gjorde även ett mål, men det blev bortdömt för offside på en annan spelare........ Vi vann tillslut matchen med 5-1 men vi kunde lika gärna ha vunnit med 7-0, vårat försvar är inte direkt det bästa om man säger så... Även fast vi vann så var jag lite förbannad efter för att bollen transporterades alltid på högra kanten och jag var på vänster, jag hade hela vänstra planhalvan för mig själv stora delar av matchen. Jag skrek på bollhållaren att jag ville ha den på den stora yta jag hade men bollen kom aldrig. Det är så sjukt jobbigt att springa upp och ner och inte få bollen så ofta som man borde fått den. När jag kom hem duschade jag, åt lite mat och försökte plugga men somnade vid köksbordet med böckerna framför mig så då gick jag och borstade tänderna och nu ska jag sova. Det är jobbigt när man kommer hem vid 7-halv 8 varje dag, ska duscha och äta och sedan börja plugga. Det är tufft! God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar