Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 28 augusti 2011

Bästa hittills

Detta har varit en otroligt skön dag, vaknade vid 12 och gick upp vid 12.30. Åt lite frukost, sedan satt jag lite med datorn och pratade bl.a. med Ida från min gamla klass i Jensen vilket var roligt :) Vid 2 åt jag typ lunch, en korv- och potatisgryta med vitlöksbröd till, väldigt gott. Jag, Paul och Pauls bror Don a.k.a. D-Walder åkte sedan och spelade golf. Idag var nog min bästa golfrunda hittills. Jag slog min första birdie någonsin på ett par 3-hål, 165 yards långt (drygt 150 meter), över en liten sjö, bollen hamnade ca 12-15 yards (ca 10-14 meter) från hålet och jag satte putten :D Jag satte även en putt tidigare på ungefär 20 yards (drygt 18 meter), det kändes riktigt bra idag! :) Påvägen hem från golfbanan såg vi en riktigt tuff lastbild med soldater i krig över hela släpet, tror det var från något tv-spel. När vi kom hem gjorde jag nästan hela engelskaläxan och nu ska jag sova. God natt!

Bilder på lastbilen, lite suddiga eftersom jag tog dem samtidigt som vi åkte inifrån bilen. Men man ser hur cool den är!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar