Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 5 augusti 2011

Hell week

Träningen igår var först lite keep ball och sedan var det dags att spela lite match på stora planen. Det var hela killaget som spelade två lag mot varandra efter att tjejmatchen var slut. Jag startade och spelade mittmitt med Julian, en av kaptenerna. Men jag tycker inte att jag spelade så bra och jag blev tacklad och slog i armbågen i marken så den svullna upp, men det har lagt sig lite nu. Efter matchen gick killaget med föräldrar och tjejlaget med föräldrar in i skolans kafeteria och åt pizza. Kaptenerna gick upp först och sedan gick alla seniors upp (där var jag, så jag antar att jag ska vara senior), sedan juniors upp osv. och man fick presentera sig själv när man kommit upp. Paul åkte för att hämta Nick typ 10 minuter innan det var slut så jag fick vänta ca 10 minuter på honom efteråt. Vi åkte hem och jag åt lite och sedan gick jag och duschade. Jag kollade lite på tv med Paul innan jag gick och la mig för att sova.

Idag gick jag upp vid 5.45 a.m. och tog på mig träningskläder och åt lite frukost. Träningen gick ganska bra men man blir så sjukt trött när det är två träningar om dagen och den ena är så tidigt... Efter träningen bjöd dem på amerikanska pannkakor, vanliga och chocolate chip. Jag tycker att svenska pannkakor är godare. Efter träningen var jag sjukt trött så jag la mig på mitt rum och gjorde i stort sett ingenting.

Nästa vecka är en "hell week" enligt mig för att det ska vara träning 7.00-8.30 a.m. och 3.00-7.00 p.m. varje dag. Det är ju helt sjukt mycket, kommer inte palla det! :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar