Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 18 augusti 2011

"He's not an alien"

Idag var det inte homeroom i skolan, man gick direkt till första lektionen som för mig var chemistry. Skolan gick bra, jag åt lunch med Cameron och två tjejer som han känner eftersom att dem är i min klass när vi har lunch. Jag åt en ceasarsallad med kex, en chocolate chip cookie och drack en gatorade. Vissa i min 2D Art klass verkar helt fascinerade av mig och dem vill ha typ en lektion då jag berättar om mig själv m.m. får se om jag gör det, tror inte det. Dem får ställa frågor om det dem vill veta istället. Apropå det så är det några som sitter och ställer frågor i stort sett hela tiden och alla frågor är inte helt genomtänkta känns det som... Det är en tjej som verkar lite smartare och hon försöker övertala en snubbe att allt inte är olikt USA i Sverige och att jag inte är en alien bara för att jag är från ett annat land. Hon säger hela tiden till honom "He's not an alien", men snubben är konstig, så det är inget mer att säga om det!! Efter skolan gick jag bort till fotbollsplanerna och pluggade lite historia för vi hade en quiz i klassen som jag inte hann klart med pga att jag inte var med på listorna första dagen då dem började med den så jag fick ta med den hem och göra den, blev klar nu ikväll och ska lämna in den imorgon. Vi tränade på stora planen idag och ingen var speciellt bra tycker jag. Något jag inte rekommenderar är att ha wax i håret när man tränar i ca 33 graders värme och har linser i ögonen, det svider så in i hoppsan! Efter träningen åkte jag med Julian, Adam, Dan, Ricky, Clayton och Tanner till Taco Bell och åt och senare kom även James med sin brorsa och även Cameron (inte den jag äter lunch med, en annan Cameron). Det var sjukt gott! :D

Imorgon är det dags att åka till Evansville och spela den där minicupen, vi får mat efter skolan och sedan åker vi buss direkt från skolan till hotellet vi ska bo på, det kommer ta en eller fler timmar att komma dit tror jag. Jag tar inte med datorn så det kommer inte bli uppdatering på bloggen förrän tidigast lördag kväll. Hoppas det går bra på matcherna och att jag lyckas göra mina första mål nu, det var ett tag sen jag nätade!!!!

För att svara på min kära mors fråga om tiderna i skolan och när träningen börjar; Jag börjar skolan kl 8.10 a.m. och slutar kl 3.15 p.m. och träningen börjar kl 4.15 p.m. så jag har en timme mellan sista lektionen och träningen.

Tack för allt stöd jag fick inför skolan förresten, jag uppskattar det! :)

2 kommentarer: