Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 22 augusti 2011

Läxor...

Dagen var som vanligt idag, gick upp vid 6, åt frukost och åkte till skolan. Började skoldagen med kemi och där fick vi en bok, så nu har vi bok i kemi, engelska och amerikansk historia och böckerna är enorma, har aldrig sett större läroböcker :O Efter skolan var det träning som vanligt, vi hade några teknikövningar, skottövningar och sedan gick vi till gymmet och lyfte lite vikter. Paul hämtade mig som vanligt vid halv 7 och vi åkte hem, till middag lagade han hamburgare som Nick grillade och vi åt även lite ris till det. Innan och efter maten gjorde jag min engelskaläxa, min lärare ger oss nya läxor varje lektion... I onsdags fick vi en läxa som var tills idag, i fredags fick vi en läxa som är tills på onsdag och idag fick vi en läxa som är tills imorgon som jag gjorde klart efter maten. Fattar inte varför hon måste ge nya läxor varje lektion, det är inte lite att göra heller... Imorgon måste jag göra onsdagsläxan eftet träningen, det är typ den enda klassen vi får läxor i, har haft några läxförhör på kemin också men det har inte varit svårt. Får se hur det går på läxorna, hoppas jag klarar alla med ett hyfsat bra betyg. Nu är det dags att sova, är sjukt trött. Good night!!

1 kommentar:

  1. Skönt att det bara är i engelska du fått läxor iaf. //Mamma

    SvaraRadera