Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 30 augusti 2011

First grade sheet

Idag kunde jag minsann inte sova länge, upp 5.45... Kom till skolan 7.50 och första lektionen var ett test som jag hade glömt bort... men jag tror det gick hyfsat iaf. På engelskan fick jag mitt första betygspapper, det är betyg på det vi har gjort hittills. Allt ser bra ut förutom vocabulary test där det gick väldigt dåligt, men till mitt försvar så har jag aldrig ens hört något av orden förut. Annars var allt som vanligt i skolan. Efter skolan gick jag till han som tar hand om skador så han satte såna där små plattor som stimulerar musklerna eller nåt sånt på vaden i 10 minuter och sedan kändes det inte så mycket på träningen. Jag kände av det men inte så jag behövde avbryta. Träningen gick skitbra för min del, synd att den slutade 45 minuter tidigt bara... Det var för vi hade match i helgen och har match imorgon. Efter träningen åkte jag och Paul till Baeslers för att handla lite majs och nåt mer och sedan åkte vi till Wal Mart och handlade lite mer. Jag köpte en miniräknare/grafräknare för totalt 45.73 dollar somm jag måste ha på kemin... Den är så komplicerad, fattar inget av den.... När vi kom hem åt vi middag och sedan var jag tvungen att plugga. Jag hade amerikansk historia tills imorgon och engelska tills onsdag, jag blev klar med båda så nu har jag bara labrapporten från kemin kvar tills torsdag om jag inte får fler läxor... Imorgon kommer jag nog inte hinna plugga för vi har match kl 7 på kvällen och innan oss spelar tjejerna och den ska jag se med några från mitt lag. Nu måste jag verkligen gå och sova!!!!! God natt.

My first grade sheet!





Miniräknaren/grafräknaren i sin förpackning
  
Kvittot på räknaren...

1 kommentar:

  1. A- är väl ett bra engelskabetyg tycker jag :-D. //Mamma

    SvaraRadera