Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 21 augusti 2011

EF-träff

Gick idag upp vid 9 vilket var skönt! Åt frukost och vi åkte vid kvart i 11 för att åka till Shoals, Indiana för att ha en typ "get together" med andra utbytesstudenter och deras familjer. Påvägen dit såg vi först två amish-människor med häst och vagn och lite senare såg vi massa amish-barn som var ute och kastade med en football, det var fan coolt att se riktiga amish-människor!! Vi kom lite sent men det gjorde inget och alla hade med sig mat som man fick äta av. Vi köpte med oss en stor sorts kaka påvägen dit, men varken jag eller Paul hann smaka något av den för den tog slut typ direkt... Där träffade jag en svensk tjej och en norsk tjej som bor typ 2 timmar ifrån mig, den svenska tjejen hade jag redan träffat på Arlanda när vi åkte till USA. Hon var på campet på Bryant University. När det var slut så åkte vi till något stort och fint hotell som var i närheten som Paul ville att jag skulle se, det var gigantiskt och hur fint som helst. Dem har en golfbana också som man bara får spela på om man bor på det hotellet som kostar typ 300 dollar/natt. Sedan kostar det 350 dollar + 30 dollar caddieavgift för att spela där, så det går på minst ungefär 700 dollar att spela på den golfbanan. När vi åkte hem sen så fick jag sitta och plugga hela vägen hem för jag hade två engelskauppgifter som ska lämnas in senast imorgon, SUCK!! Hoppas jag gjorde dem rätt bara.. Har inte gjort något mer idag, nu ska jag sova för imorgon är det skola igen.

Jag tog inga bilder från träffen för det var inget att ta bilder på. Bilder från dagen.


En rolig skylt på parkeringen utanför affären vi köpte kakan på.
   
Baksidan på hotellet vid parkeringen

Inne i mitten av hotellet, ganska enormt!
 
Övre delen av ena väggen och lite av taket
Öppna spisen i stora "hallen"

I en typ korridor

Samma korridor
  
Från korridoren ut mot stora "hallen"
 
Lite av golfbanan
 
Golfbanan

Typ klubbhuset från parkeringen

 



Klubbhuset från annan vinkel


2 kommentarer:

  1. Det låter lite dyrt men ser väldigt fint ut tycker jag. Golfbanan så ju jättefin ut. //Mamma

    SvaraRadera
  2. Golfbanan är designad av en av världens bästa och mest kända golfbanedesigners, hehe :P

    SvaraRadera