Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 25 augusti 2011

New Days Café

Imorse gick det lite lättare att komma upp, men fick ändå kämpa lite. Experimentet som jag gjorde bort mig på igår på kemin fortsatte vi med idag och det gick snabbt så det var inga problem med det. På web design skulle vi återskapa en hemsida som läraren gav oss, vi fick ta hjälp av en "hemsideskaparguide" men jag gjorde inte det och blev ändå klar först trots att alla andra använde hjälp. Läraren frågade om jag gjort sådant förut men det har jag inte så han var lite imponerad tror jag. Han frågade också om jag tror att jag kan klara det utan guiden, jag svarade att jag inte hade använt den och det tyckte han var duktigt. Medan jag väntade på att lektionen skulle ta slut så gjorde jag en egen hemsida och blev klar med den innan alla andra var klara med uppgiften läraren gav oss och det gillades starkt av honom. Hemsidorna vi gör är inte riktiga hemsidor, vi skriver bara html-koder i notepad. Men att komma ihåg koderna är lite svårt ibland, men jag har lärt mig många nu :P Resten av skoldagen var som vanligt. Efter skolan gick jag till ett ställe där de tar hand om skador för jag har känningar i högra vaden. Han använde något som mjukade upp vaden och det kändes bättre på träningen än igår så jag ska dit imorgon innan träningen också. Träningen gick ok, kunde gått bättre menmen... En av Pauls bröder (han som fyller år samma dag som jag), kallas D-Walder, kom hit idag och ska bo här tills söndag eller måndag så dem kom och hämtade mig på träningen och vi åkte sedan och åt på New Days Café för vi hade ingen mat hemma. När vi kom hem var det dags att sätta sig och plugga. Fick som vanligt en ny engelskaläxa idag som är tills imorgon, det tog lååång tid, men jag fick hjälp av Paul när han kom hem igen så då gick det lite snabbare. Hann inte plugga historia till testet imorgon, så undra hur det kommer gå................. Nu är det verkligen dags att sova!

Svar på mammas fråga: Jag ska på matchen med minst en från laget och arenan är typ 15 minuter från vart jag bor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar