Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 27 augusti 2011

Gameday x2

Gameday today! Imorse fick jag äntligen sova lite längre, gick upp vid halv 9 för att åka vid halv 10. Vi var tvugna att vara vid planen kl 10 för att kolla på JV, våran match var kl 12. JV förlorade sin match med 8-0 eller 9-0 tror jag, dem blev överkörda! Vi spelade mot samma skola fast deras Varsity och vi låg under med 2-0 ett tag, men lyckades göra ett mål innan halvleken var slut. Coach tyckte att vi spelade bra så han hade inte mycket att klaga på. Vi spelade första halvlek med en 4-2-3-1 uppställning där jag spelade vänster offensiv mittfält. I halvtid bytte vi till 4-4-2, det blev mycket jobbigare att spela då för vi hade färre folk på mittfältet. Jag spelade vänstermittfält där. Vi lyckades göra ett mål till så matchen slutade 2-2, jag var nära att trycka dit en också. Det var precis att bollen gick förbi mitt huvud, den träffade axeln så det blev inget av det... Jag spelade lite mer än halva första halvlek och sedan spelade jag hela andra förutom typ en halv minut, Coach bytte ut mig för att jag skulle få vila lite och dricka lite vatten, han bytte in mig igen efter ca en halv minut mot samma snubbe som byttes in :P När det var ca 30 sekunder kvar på matchen så blev det en duell mellan mig och deras absolut största spelare, jag visste att om han rör mig och jag ramlar så får jag frispark. Jag var snabbare än honom och han drog lite i min tröja och puttade även lite så jag tappade balansen men jag förstärkte fallet lite så jag fick frispark. Det var precis framför deras läktare där alla deras fans satt och när jag ramlade så skrek dem så in i hoppsan mycket på mig, det var lite kul :) Coach hade tydligen sagt vid bänken att där såg man den europeiska spelaren i mig... :P Jag kände av vaden lite, men inte så att det stoppade mig från att spela, det var skönt!!! Direkt efter matchen åkte jag och Paul till Sullivan, Indiana, för en släktträff men det var rätt tråkigt... :P Vi var där i drygt en timme för sedan var vi tvugna att åka hem så jag fick duscha och åka till footballmatchen mellan THN HS vs. THS HS. Jag fick betala 5 dollar för att komma in och det var typ 10.000 pers där, om inte mer. Jag åkte dit med Tanner. Matchen var rätt tråkig, min skola förlorade med 14-7. Dem var verkligen inte bra, speciellt quarterbacken, han gjorde typ 8 passningar på hela matchen och kanske 2 eller 3 gick fram till rätt spelare. Kickern var inte heller speciellt bra... Dem två skolorna spelar tydligen om en stor klocka varje gång dem spelar, den som vinner får ha klockan på skolan tills året efter då det är dags att spela igen. Jag gick på matchen med Tanner, Tanners flickvän, Dan, Clayton och Ricky. Efter matchen släppte Tanner av mig vid en affär där Paul skulle hämta upp mig och sedan åkte jag hem och är kom hem vid 10-tiden ikväll. Mina föräldrar skickade ett paket med grejer som jag fick igår, så jag åt lite svensk choklad idag vilket var otroligt gott!!

Nästa match vi har är på tisdag på hemmaplan igen mot Terre Haute West Vigo HS, det ska bli kul för jag tror inte dem är så himla bra.

Lite bilder från matchen och på min svenska choklad :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar