Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 23 augusti 2011

Dunder och brak

Imorse kom jag knappt upp ur sängen, var så sjukt trött att jag knappt orkade öppna ögonen men tillslut tog jag mig i kragen och gick upp. När jag gick upp fick jag verklligen kämpa för att hålla ögonlocken uppe, det var svårt ska jag säga. Jag åt mjölk med flingor och en blåbärsbagel med sylt till frukost. Kom till skolan och skoldagen såg ut som vanligt. Efter skolan var det dags för träning som vanligt men himlen såg väldigt orolig ut, det såg ut som det skulle börja regna. När vi började träna började det även droppa lite, ca 15-20 minuter in på träningen började det blixtra och åska så vi var tvugna att lämna planen. Varsity åkte hem till Coach Welch's hus och tittade på en film från sista matchen i Evansville-turneringen. När vi var påväg dit blev det värsta stormen, det regnade, blixtrade, åskade och blåste så in i hoppsan. Vi kollade på filmen och sedan åkte vi hem. Det hade blåst ner massa grenar från träden och jag såg några mål på en football field där ett stod helt snett och ett låg på marken, men jag vet inte om det var från stormen eller om de var så innan. Paul hämtade upp mig på ett ställe där jag blev avsläppt och vi åkte hem. Jag duschade och sedan åt jag kyckling, potatis och ris. Jag hade engelskaläxa tills imorgon också som jag gjorde efter maten och fick lite hjälp av Paul. Sen har jag inte gjort speciellt mycket mer.

Fick ett brev igår från ef där det var info och en nice t-shirt, bild på den och mina skolböcker kommer här.


Tröjan vi fick av EF, tror jag ska ha den i skolan imorgon :)


Engelskabok, historiabok...


Engelskaboken, det är typ 300 sidor till i boken som är numrerade på annat sätt...

  De två andra bilderna jag skulle ha betedde sig konstigt så dem kom inte med...

Jag lärde mig idag på webdesign hur man gör den där röda linjen i html och jag kom ihåg hur man gjorde den :D Vill man ha en annan färg så ändrar man bara red till någon anna färg (på engelska)

Koden är: <hr style="color: red;" />

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar