Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 9 augusti 2011

Schemat klart

Det var nära att jag inte kom upp imorse, var hur trött som helst.. Men när jag väl kom upp så kollade jag om kläderna var torra och det var dem inte så jag fick slänga in en tröja i torktumlaren så den blev lite torrare. Jag hade heller inte tid att äta någon frukost, så jag blev rätt hungrig på träningen. Det gick ganska bra på träningen men jag var otroligt seg så det gjorde saken sämre. Efter träningen gick jag och Paul in på skolan och fixade mitt schema och ett skåp. Det som suger är att mitt homeroom är typ på andra sidan skolan från mitt skåp och jag får inte bära en väska i skolan förutom till mitt skåp när jag kommer till skolan så jag måste först till ena sidan av skolan för att lämna väskan och sedan gå till homeroom på andra sidan... Skolan har delat upp allt i tre terminer, det är inte många skolor som har så. Jag vet dock inte tiderna för lektionerna än, för det står inte på schemat jag fick :S

Mitt schema första terminen ser ut såhär:
Homeroom
Chemistry 1
Webdesign 1
US History 1
Lunch C (det betyder 3e lunchen för dagen, det är uppdelat i 4 "omgångar")
2D Art 1
English 11 1

Andra terminen:
Homeroom
Speech
Geometry 1
Chemistry 2
US History 2
Webdesign 2

Tredje terminen:
Homeroom
Physical Education
English 11 2
Geometry 2
Current Issues
US Government

Det står inget om lunch på andra och tredje terminen. Jag hoppas att jag inte valde alltför svåra kurser nu, men vi får se.

3 kommentarer:

  1. Överaskning att du valt kemi och geometri, det låter som svårt... och läxor...
    Roligt att du valde speech som du sa att du kanske skulle välja när du var här hemma. Webdesign, alltid bra att kunna.
    2D art, är det typ teckning? Roligt i alla fall. Otur med skåp och homeroom :-(
    /Pappa

    SvaraRadera
  2. Som pappa skrev, det låter inte som om du har valt direkt "slapp-ämnen" (men dom kanske är det för dig, men inte för mig). Hoppas verkligen att ni får lunch termin 2 o 3 :-P. Får man byta ämne om man känner att det inte passar? //Mamma

    SvaraRadera
  3. Jag var tvungen att ta ett naturämne och fick välja på kemi, biologi och fysik. Hon som vi pratade med rekommenderade geometri i matte, får se hur det går. Speech kan vara en lite tuffare kurs, men det är alltid bra att kunna. 2D art är typ en grundkurs i att lära sig teckna tror jag, det är inte bara sitta och måla sa hon. :)

    Jag tog dem som jag tyckte verkade bra och hon vi pratade med sa att det inte var allt för svåra ämnen. Jag tänkte välja spanska, men jag gjorde inte det för hon tyckte inte att jag skulle det. Jag kanske byter ut något till det senare. Jag tror att man kan byta ämnen om det är något man tycker är för svårt. :)
    //Henke

    SvaraRadera