Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 20 augusti 2011

Evansville

Skolan igår gick bra, på webdesignlektionen började vi lära oss lite hur man gör en hemsida. Till lunch åt jag en chicken wrap, en gatorade, ett äpple och en påse doritos (typ kryddade nachos). Efter sista lektionen gick vi till kafeterian och åt spaghetti med köttfärssås och vitlöksbröd vilket var sjukt gott. Vi bytte sedan om och åkte till Evansville för att spela en liten cup som jag inte riktigt vet vad den heter. Vi spelade en match på fredagskvällen mot Shawe Memorial och den matchen vann vi enkelt med 7-0. Jag spelade forward från början men blev sedan utbytt. När jag kom in igen fick jag spela vänstermittfält och då gjorde jag mitt första mål och det på nick. I andra halvlek bytte vi uppställning från 4-4-2 till 4-2-3-1 och där fick jag spela vänsterytter och det betyder SPRINGA!! Det är sjukt jobbigt men ändå sjukt roligt. I andra halvlek gjorde jag mitt andra mål, det sägs att jag stal det från Ricky för han nickade bollen på en hörna mot mål och jag skulle slå in den med högern men missade och bollen studsade på min stödjefot och upp i nättaket istället :P Men jag tror inte att den hade gått in om jag inte hade nuddat den för det stod en spelare vid stolpen som bollen var påväg mot. Efter matchen åkte vi till hotellet och där fick vi pizza. Vi var 4 i varje rum men det fanns bara två dubbelsängar så alla fick dela 2 och 2. Vattnet därborta smakade som poolvatten, skitäckligt!!

Imorse gick vi upp vid 6 för att äta frukost och sedan kl 7.10 åkte vi bussen till planen. Vi spelade mot Evansville Central och vann den lika lätt, men med 10-0. Där gjorde jag 1 mål och 2 assist eller nåt sånt. Målet var en nick från Jacob på en hörna som kom på min vänstra häl och typ studsade jättesakta in i mål, förstår inte hur försvararna inte kunde ta den :P Den ena assisten var en lång crosspassning med vänsterfoten till Julian som kom helt ren. Jag hörde massa föräldrar som ropade till mig att jag gjorde en jättebra passning, jag var på publiksidan då så dem såg det tydligare :) Efter matchen åkte vi tillbaka till hotellet igen och åt ännu mer frukost, jag rekommenderar att äta bagels med blåbär i och sylt på, det är riktigt gott!! Vi var på hotellet till 11 då vi åkte iväg igen och den gången var vi tvugna att ta med allt vi hade med oss. Vi spelade sista matchen mot Evansville North och där låg vi under med 1-0 ett bra tag men när det var ca 10 minuter kvar kvitterade Clayton med ett läckert långskott som gick över målvakten och matchen slutade 1-1. Jag spelade totalt 25 minuter för jag mådde inte så bra, det är ovant att springa så mycket som jag måste göra med den positionen i den värmen som är här. Planerna vi spelade på var nog de bästa naturgräsplanerna jag spelat på, men domarna är sämre än svenska domare här... När matchen var slut gick vi till bussen och åkte sedan till en amishbuffé som var påvägen tillbaka. Vet inte om det var speciellt amish men det var helt ok mat och efterrätt, det gick på 11 dollar. Bussresan hem från restaurangen tog sedan runt 2-3 timmar och de flesta sov nog det mesta av resan. Vi kom tillbaka till skolan vid 6.30 på kvällen och där hämtade Paul mig. Vi åkte till Wal Mart och handlade lite innan vi åkte hem. Jag blev såå trött efter bussresan så jag har inte orkat göra nåt mer sen vi kom hem. Ska snart sova för imorgon ska vi åka till något ställe där det ska vara picknick för alla utbytesstudenter med värdfamiljer inom ett visst område, ser fram emot det men det är väldigt synd att inte italienska Laura ska komma dit tycker jag...

Svar på anonyms fråga: Jag är osäker, i soccerlaget står jag som senior men jag har juniorklasser. Men jag tror att jag är klassad som senior. :)

Saknar vissa personer från campet, bilder på dem.


Oscar och jag på stranden
 
Simon, Oscar och jag på våning 50 i Boston

 
Oscar, jag, Wictor, Calle, Andreas och Simon på sista kvällens partaj

 
Karoline, jag, Louise, Tua, Axel, Calle, Andrea, Andreas, Linnea, Lava och Josefin efter hypnotiseringen
  
Simon, Axel, Ebba, Tua, jag, Andrea, Josefin och Oscar i Boston

 
Calle, Andreas, Tua, jag, Oscar, Wictor, Louise, Simon och Johanna på sista kvällens partaj


Volleybollvinnarna, Lincoln South! Bakre raden från vänster: Laura (Schweiz), Christian (Danmark), Matteo (Italien), Meindert (Holland), Anine (Norge), María (Spanien), Johanna (Tyskland), Vera (Holland). Mittenraden från vänster: Christina (Spanien), Alicia (Tyskland), Yvonne (Tyskland), Laura (Italien), Evelina (Finland), Kathi (Tyskland),  Max (Tyskland), Philip (Schweiz). Främre raden från vänster: Toby (Finland), jag (Sverige), Janis (Tyskland), Tine (Danmark).

1 kommentar: