Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 10 augusti 2011

Ledig eftermiddag

Vad jag glömde nämna i föregående inlägg var att det kommer vara två andra utbytesstudenter på min skola, en från Tyskland och en från något asiatiskt land. Träningen igår eftermiddag gick bra, det blev otroligt varmt på slutet eftersom att solen gassade på bra. Det är jobbigt att träna  i 4 timmar med bara en halvtimmes vila mitt i. Jag och Paul åkte och handlade lite efter träningen så vi kom hem vid 8.30 p.m. och vi åt vid 9.00 p.m. Vi åt resterna från dagen innan, korv och potatisgryta typ och vi kokade nya majskolvar. När jag gick in i mitt rum kollade jag i sängen under täcket efter spindeln och där var den så jag dödade den, det blev en liten fläck på ena lakanet så det tog jag bort från sängen. Nu kan jag sova i lugn och ro igen. Jag fick ett mail igår om att jag måste betala 100 dollar till laget för bl.a. kläder, planavgift och mat till bortamatcher, så det är väl bäst att jag gör det.

Jag gick upp som vanligt idag vid 5.45 a.m. och åt en banan till frukost, fick inte i mig mer. Jag började träningen ganska bra, men efter ca en halvtimme var jag tvungen att kliva av för jag hostade mycket, vet inte varför, och det kändes som att jag skulle spy... Så resten av träningen satt jag vid sidan av och tittade på. När jag kom hem duschade jag och åt frukost. Jag åt två dubbelmackor med ost och bacon och en skål med mjölk och havrepuffar eller vad det nu var. Efter en veckas letande i affärer hittade vi igår äntligen laktosfri mjölk som vi köpte till mig. När jag ätit gick jag in på mitt rum och satt lite med datorn, men när jag la mig ner i sängen somnade jag nästan direkt och sov i 3-4 timmar. Det var så skönt och det känns som att jag behövde det. Jag vaknade för en liten stund sen så jag har inte gjort så mycket mer idag. I eftermiddag är det ledigt från träning. Det är skönt att äntligen få lite vila från träningarna, det har varit mycket på sistone.

Jag skulle lägga ut bilder, men det gick inte så jag uppdaterade sidan dum som jag är så hela inlägget rederades så jag fick skriva om allt igen. Men tillslut fixade jag in lite bilder i alla fall. Jag tog dem för några dagar sedan. Nu såg jag att det inlägget som raderades hade sparats som utkast...


Mitt rum från vänstra hörnet när man kommer in.
 
Mitt rum från dörren när man går in i rummet.
 
Hallen till och från mitt rum mot resten av huset.


En del av vardagsrummet med TVn.
 
Ena kortsidan av vardagsrummet mot framsidan.

1 kommentar:

  1. Har du fått tag på några benskydd ännu? O de e nog bäst att du betalar laget så att du får spela oxå o inte bara träna. Skönt att du fick död på spindeln :-). //Mamma

    SvaraRadera