Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 16 augusti 2011

Första dagen i skolan

Så... Första dagen i skolan avklarad! Det gick faktiskt bra, det var egentligen ingenting att vara nervös över. Jag har börjat snacka med folk och det är en del elever som är "excited" över att ha en svensk utbytesstudent i klassen och som skåpgranne :) Dagen började med homeroom där man mest gick igenom regler och sånt, därefter var det en samling av hela skolan på stora basketplanen, alla utom cheerleaders satt på läktarna för cheerleaders hade ett nummer som de visade upp. Det var roligt att se amerikansk school spirit. Det var rätt lätt att hitta till alla klasser för det finns alltid personer man kan fråga och det står skyltat på väggarna vilka klassrum som är i vilken korridor. Några i min homeroomklass försöker få mig att vara med i musikalen, men de kommer antagligen inte lyckas speciellt bra på den fronten :P Det var en sak som var lite skum idag, jag var inte med på lärarnas klasslistor så jag fick gå till kontoret och dem fixade så att jag är på dem nu :) Min lunch överlappade lunchen innan så det var sjuka köer för att köpa lunch, men tillslut kom jag fram och den var inte så bra. Tjocka pommes, en banan, en vattenflaska och en kycklingmacka  (grillad/friterad kyckling), jag hade typ 5 minuter på mig att äta innan lektionen började igen.. Den tyska utbytesstudenten är i min engelskaklass märkte jag idag :) Efter skolan samlades soccerlaget i kafeterian och åt lite och sedan åkte vi buss till Northview för bortamatch. Jag tycker inte att jag spelade så bra men alla andra sa att jag gjorde det, brände några bra lägen men spelade även fram några bra lägen. Jag spelade forward med Jacob och blev utbytt i halvtid. Jag blev lite besviken att jag inte gjorde mål på mina lägen, men vi vann matchen med 9-0 så det gjorde inte så mycket. När våran match var slut så stannade vi kvar och kollade på JV och dem vann med 2-1. Vi åkte sedan tillbaka till skolan där föräldrar hämtade upp oss. Ser fram emot nästa helg då vi ska på en miniturnering i Evansville och spela en match på fredagen och två på lördagen.

Imorgon hoppas jag kunna titta på tjejernas volleybollmatch för Laura från min klass på campet ska vara i motståndarlaget, South Vermillion. Det skulle vara kul att snacka lite med henne, hon bor ju inte så långt bort men man pratar inte mer än på facebook ändå.

Och svaret på en fråga jag fick från mamma, jo vi är fler i laget, men det där var bara en liten bild på några spelare. Jag hade inte kameran tillgänglig att ge till någon annan för den stora lagbilden. Jag beställde den så jag får den iallafall och jag tror jag kan få den till datorn också från någon annan :)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att allt gick bra o att det går att få hjälp om man inte hittar själv :-). Grattis till vinsten :-D. //Kram mamma

    SvaraRadera