Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 4 augusti 2011

Nummer 14

Igår tränade jag inte på morgonen, så jag vaknade vid 10 och gick upp och åt frukost. Paul tog ledigt så vi åkte och spelade golf vid 12 till typ 2, vi spelade 9 hål och jag slog par på typ 5 tror jag, jag var en putt ifrån att göra en birdie... Sedan åkte vi hem för att jag skulle äta och byta om innan träningen och vi skulle skjutsa Nick till jobbet. Jag hade något test kl 4 som jag var tvungen att göra, det var något om man får hjärnskakning så ska man göra testet igen och se om resultaten blir annorlunda. När det var klart så var det en timme till träningen började så James, en i laget, visade runt mig lite på skolan under tiden. Innan träningen började så fick jag mina träningströjor, jag har numera nummer 14. Träningen gick bra och efter träningen var det beep-test för vissa, jag behövde inte göra det men gjorde det ändå. Det var i typ 35 graders värme, efter en 2 timmars träning och på naturgräs så det var ganska jobbigt... Jag fick typ 9/6 eller vad det nu var. Efter träningen åkte jag och Paul och handlade lite innan vi skulle hämta Nick från jobbet och när vi hämtat honom köpte vi lite mat på KFC. När vi kom hem duschade jag, åt lite mer och sedan gick jag och sov.

Idag gick jag jag upp typ 5.50 för att träna på morgonen. Det var lite kallt till en början men mot slutet blev det sjukt varmt. Träningen gick bra och efter vi hade spelat smålagsspel så var det typ fys, sjuuuukt jobbigt i den värmen efter en träning. Jag åkte sedan hem och duschade och Paul hjälpte mig att tvätta lite kläder. Annars har jag inte gjort så mycket hittills idag. Efter träningen ikväll ska vi äta middag med laget i skolans kafeteria.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha det väldigt kul. Kan du ta grönt kort för golf där? Snart kommer Paul att ligga risigt till ;-) Är han orolig?
    Kul att det går bra med fotbollen och att du känner dig bra från förkylningen igen.
    Är det gott på KFC? Kan man köpa såna där stora hinkar med kycklingben? Jag vill också åka dit NU!!! /Pappa

    SvaraRadera
  2. Det verkar inte som att man behöver grönt kort, man betalar bara mellan 10-20 dollar så kan man spela sen och då får man även köra en golfbil vilket är sjukt roligt :) Han tycker att mitt spel är bra, tror han är lite orolig att jag ska vinna över honom någon gång ;) Förkylningen känns bra nu så det är skönt! KFC är gott, men bara man inte äter det för ofta och jag har inte sett att man kan köpa hinkar med kycklingben :P

    SvaraRadera