Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 13 augusti 2011

Äntligen match

Gårdagens eftermiddagsträning gick riktigt bra, vi spelade match på stor plan och jag spelade forward. Jag gjorde några mål :). Det blev inte buffalo wings efter träningen för det är alldeles för dyrt på fredagar, vi ska dra dit någon tisdag eller torsdag istället för då är det billigare. Efter träningen åkte jag och Paul och åt istället och sedan åkte vi hem. När han åkte och hämtade Nick så kollade jag lite på tv och när dem kom hem var det dags att gå och sova.

Imorse gick jag upp vid 8 och åt frukost och packade min väska för att sedan åka till skolans parkering. Därifrån åkte vi skolbuss till TH West Vigo HS för att spela Jamboree, det är en slags träningsmatchgrej som 4 skolor deltar i med förstalagen och andralagen för både killar och tjejer. Det var matcher på 1x20 minuter och vi mötte våra rivaler, TH South Vigo HS. Jag spelade forward och gjorde en snygg tunnel på en av deras backar på samma sida som publiken var på, så jag fick höra lite jubel :). Planen var usel, våran träningsplan är bättre än så! Vi förlorade med 2-0 och innan matchen var det bestämt att alla utom 3-4 stycken skulle bytas ut efter halva och jag var en av de som skulle bytas ut. Men det var skitkul att äntligen få spela lite match som utespelare igen! :) Vi åkte skolbuss tillbaka igen och sedan fick jag skjuts av Tanner när vi skulle dra till en kinabuffé och äta lunch. De som åt där var jag, Tanner, Clayton, Connor, Cameron, Brian, Daniel, Adam, Julian och Ricky. När vi ätit klart fick jag skjuts av Tanner till ett ställe där Paul hämtade mig. Sedan dess har jag bara varit hemma, duschat, kollat på tv och snackat med lite folk på datorn :)

Lite bilder :)

Uppvärmningen (jag som är först i ledet och springer).

I matchen, bollen på våran planhalva

Tror det var efter att jag tunnlade deras back, man ser också hur dålig planen är.

Alla våra spelare, förstalaget och andralaget

Mitt namn inringat :)
Denna artikel var i tidningen häromdagen. Till höger; Coach (Dr) Welch, till vänster; Coach (Dr) Victor

3 kommentarer:

  1. Synd att ni förlorade o det var verkligen en riktig skitplan, vår gräsmatta är ju bättre :-). Kul att du är ute o käkar med folk från laget. //Mamma

    SvaraRadera
  2. Madeleine Lennström14 augusti 2011 kl. 13:28

    Hej Henrik, ja det var ingen fin fotbollsplan inte, har de inte konstgräs?? Härligt att du får spela ute, på din rätta plats :D kram Madde

    SvaraRadera
  3. Haha, tror dem har konstgräs någonstans, men tydligen inte här :P Jaa, det är på tiden att jag får spela utespelare!! Kramar Henke

    SvaraRadera