Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 11 augusti 2011

Lite ny fotbollsutrustning

Igår efter att jag hade sovit så åkte vi och lämnade Nick på jobbet och sedan åkte vi till en kinarestaurang och åt middag vid 5 p.m. Vi tänkte egentligen åka och spela lite golf efter det men ingen av oss orkade det så vi åkte direkt till Pacesetter Sports och köpte lite ny utrustning som jag måste ha till matcher. Nya benskydd och nya vita underbyxor, för vi får inte ha svarta under kortbyxorna, som jag bara tänker använda på match och det jag hade med mig ska jag ha på träning. Vi åkte sedan hem och hämtade mina vita tröjor för att sedan åka till ett ställe med hur många tvättmaskiner och torktumlare som helst för att tvätta tröjorna. Paul ville inte tvätta dem hemma för han litar inte riktigt på sin tvättmaskin när det kommer till att tvätta vita tröjor. Vi kom hem vid 9-tiden p.m. och då fixade jag med lakanen som blivit tvättade medan vi var iväg. Gick sedan och sov. Juste, vi åkte förbi en drive-thrubankomat också. Paul la en check i ett rör som skickades till några som satt typ 20 meter bort i ett rum och han sa hur han ville ha pengarna och då skickade dem tillbaka pengarna i röret, jag har aldrig sett något liknande :O

Gick idag upp vanlig tid för att senare åka till fotbollsträningen. Vi började träningen med att springa 2 miles vilket är drygt 3 km tror jag, jag fick tiden 13.45 och vi skulle springa under 14 så det var ju bra :P Resten av träningen hade vi en passningsövning och en skottövning. Jag var tvungen att kika in på skolan också efter träningen med mitt pass och ett häfte där det står vilka sprutor jag har tagit inför denna resa. Det gick snabbt och när jag kom hem åt jag frukost bestående av två dubbelmackor med ost och kycklig, en skål med mjölk och typ fruit loops och lite vattenmelon. Hittills har jag inte gjort något mer idag, men senare är det träning igen och jag tror att den kommer bli rolig. :)

Bilder på bankomatröret, benskydden och underbyxorna.


Bankomatröret efter att man fått pengarna.

De nya benskydden.

Märket man måste ha på benskydden för att få dem godkända.

De vita underbyxcorna, underarmor.

Påsen från affären jag köpte grejerna på.


2 kommentarer:

  1. Bra att du fick tag på benskydden o byxorna :-). Hoppas du får spela match på lördag. Märklig bankomat dom har där, dom finns säkert bara i USA :-P. //Mamma

    SvaraRadera
  2. Haha, de tyckte att det var konstigt att vi inte har sådana i Sverige :P /Henke

    SvaraRadera