Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 17 augusti 2011

Volleyboll

Andra skoldagen avklarad, det gick som smort. Varje morgon måste alla stå upp bredvid sin bänk och be en bön samtidigt som någon gör det i högtalare i hela skolan. Klasserna gick bra idag, har börjat känna några fler nu och däribland några cheerleaders och dem är riktigt schyssta :) En av dem har varit med i en cheerleadingfilm, hur coolt är inte det! :D Lektionerna vi har är likadana som i Sverige förutom att det är ett annat språk. Vi skulle gå till aulan idag för info om regler och sånt och jag hittade inte dit så en från min klass som också skulle dit visade mig vägen, det var cheerleadern som varit med i film :) Till lunch köpte jag en kalkon/ostmacka, en gatorade, en mandarin och en påse cheetos, men jag åt inte cheetos. Efter skolan bytte jag om för det är träning varje dag en timme efter man slutat. Träningen började segt men det blev bättre och bättre, jag fick mig några stämplingar men dem gick över rätt snabbt. Det var en volleybollmatch mellan min skola och South Vermillion som italienska Laura från min klass på campet går på så jag kollade på den och pratade líte med henne efter. Det var kul att träffa henne igen! :) Det kostade 4 dollar att komma in :O Min skola vann ganska lätt. Det var en kille som på något sätt fått reda på att jag är från Sverige så han kom och snackade lite under matchen med mig :P Han kunde några svenska ord och meningar för han var polare med Jonas och hans mamma har bott i Sverige. Paul kom sedan och hämtade mig och vi åkte till KFC, men jag åt grillad kyckling idag, den var faktiskt godare. När vi kom hem fyllde vi i några papper som måste lämnas in senast fredag så jag lämnar in dem imorgon. Nu är det dags att sova, för nån timme sen egentligen :)

Innan varje match i alla sporter spelar dem amerikanska nationalsången och då måste ALLA stå upp och titta mot flaggan, det är lite coolt faktiskt. Vi borde ha så i Sverige! :)

2 kommentarer:

  1. Madeleine Lennström18 augusti 2011 kl. 12:42

    Vad härligt det är att läsa din blogg :) jag blir så glad att det går så bra för dig (inte för att jag trodde något annat) många kramar från faster

    SvaraRadera
  2. Vilka tider går du i skolan o vilka tider har du träning? //Mamma

    SvaraRadera