Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 14 augusti 2011

Golf igen

Igår kväll var det oväder här, det regnade inte så mycket men det blixtrade en hel del. Det var någon marknad i Indianapolis som det skulle vara en konsert på, men innan den började så rasade en scen och det var många som fastnade under den men hittills är det bara runt 4 döda. Det är lite läskigt. Jag satt och kollade på tv hela kvällen igår, kollade på film och "college football". Det var en match mellan Illinois och Michigan som jag såg lite på, i den andra förlägningskvarten eller vad man säger så var resultatet 59-59. Jag var iväg från tvn i några minuter och då tog den slut så jag vet inte vad det tillslut blev, men det var enorma siffror i den matchen. När jag la mig i sängen var jag uppe ett tag och snackade med folk på datorn.

Gick upp vid 12 idag vilket var hur skönt som helst, jag behövde verkligen få sova ut. Jag åt inte frukost hemma för Paul var påväg hem från kyrkan och när han kom hem åkte vi till Denny's och åt frukost. Jag åt typ en skiva kassler, två små korvar, två skivor bacon, strimlad potatis, äggröra och två pannkakor med sirap, till det drack jag lemonad. Det var verkligen gott! Vi åkte sedan till Wal Mart och handlade för att sedan åka hem och lämna varorna och efter det åka och spela golf. Vi spelade golf på en bana jag inte spelat på förut, men jag gillar den bäst av dem jag spelat på. Som vanligt körde jag golfbilen, det är fan roligt! :) Det gick bättre att spela idag än förra gången, idag kunde jag åtminstone träffa bollen rätt. Vi spelade hela banan och sedan åkte vi hem. Paul står just nu och lagar speghetti med köttbullar och någon sås som vi ska äta till middag, det ska förhoppningsvis bli gott. :)

2 kommentarer:

  1. Hejsan, kul att den här golfrundan gick bättre :-). Blev maten god?

    Är det skoluniform som gäller i din skola eller får du ha dina egna kläder? //Mamma

    SvaraRadera
  2. Maten var god :) Nää, det är inte skoluniform, jag får ha mina egna kläder :P //Henke

    SvaraRadera