Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 1 september 2011

Jubel

Jag hade svårt att komma upp imorse igen... Måste försöka lägga mig tidigare, men det är svårt eftersom jag måste göra läxor till typ halv11-11 varje dag och sedan uppdatera bloggen för eran skull :) Hade ett test på kemin som var rätt svårt, det kändes verkligen inte bra... På 2D Art-lektionen hade vi brandövning och brandlarmet lät som en insekt, det är mycket jobbigare och högre på svenska skolor. Dagens engelskalektion var nog den första vi inte fick läxa på tror jag, det var skönt! Efter skolan och innan träningen gick jag till våran athletic trainer så han skulle behandla min vad för jag har haft ont i den hela dagen från det att jag vaknade, tror jag överansträngde den på matchen igår... Träningen gick inte alls bra för jag kunde knappt springa för det gjorde för ont, jag börjar bli förbannad på den skiten nu! Träningen slutade lite tidigare så vi fick gå och kolla på JV som spelade mot South Vermillion's Varsity och vårat JV vann med 8-0 tror jag, haha! När jag kom hem åt jag middag och sedan pluggade jag kemi, var tvungen att skriva en labrapport på ett lab jag gjorde för den vecka sedan tills imorgon. Började med den idag... Den blev nästan 3 sidor lång. Satt med den till ca 11.15 ikväll, sjukt jobbigt!

Glömde nämna i gårdagens inlägg att inför varje match så står alla som startar på rad framför läktaren och dem säger i högtalarna vilka alla spelare är och sedan lyssnar man på nationalsången med kroppen vänd mot den amerikanska flaggan. Det är som på en professionell match och det är lite coolt :) Men när dem sa alla namn så jublade publiken olika mycket på olika spelare och det lät som att jag fick mest jubel, det trodde jag inte! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar