Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 21 september 2011

Miss you all!

Skrev inget igår för det blev för sent. Men det var ungefär som vanligt. Vi hade match på den bästa fotbollsplanen med naturgräs jag spelat på. Det var hur skönt som helst, matchen var i Sullivan. Vi vann med 8-2, jag gjorde inga mål eller assist, men jag var nära på att göra assist. Dem hade en straff och missade, men dem fick göra om den för enligt domaren så rörde sig våran målvakt framåt innan skottet gick vilket han egentligen inte gjorde. Så dem satte nästa. Men det var lugnt för vi hade hela matchen under kontroll. De sista 10 minterna satte dem in mig i mål, antagligen för att få lite träning inför sectionals om våran målvakt skulle bli skadad. Efter matchen åkte vi till Dairy Queen och åt lite innan vi åkte hem. Paul hämtade mig vid skolan och vi åkte hem och jag pluggade lite innan jag gick och sov.

Idag hade jag test på kemin, gick nog ganska bra, men det fortsätter imorgon. Vi hade inte vanligt schema idag, vet inte varför. Alla lektioner var lite kortare och vi hade homeroom efter första lektionen. På webdesign gick vi en uppgift att göra och i den klassen har vi två s.k. advanced students. En av dem gick förbi min dator och såg att jag nästan var klar, så han sa "Are you seriously almost done with this?" Jag svarade ja, och då sa han till läraren "Nasser, I like this kid. The guy that always get done first and never needs help" och efter det sa han till klassen "He's not a rookie like you guys anymore". Haha, det kändes skönt!! :D Annars har skoldagen varit ungefär som vanligt. Träningen gick inte bra för jag började få ont i benet vid vaden/skenbenet igen... Så jag avbröt och fick benet inlindat med en ispåse. Paul hämtade mig efter träningen och vi åkte hem och åt och sedan pluggade jag lite kemi och gjorde min läxa i amerikansk historia. Vid halv 10 skypade jag med Ebba och vi snackade i typ 1,5 timme, det var kul att snacka med henne igen :) Nu ska jag sova, god natt!

Miss you all!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar