Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 2 september 2011

Bibelstudier

Gick upp som vanligt idag men åkte hemifrån lite tidigare för att göra historian i skolan innan jag började. Jag gick till mitt kemiklassrum eftersom att det är första lektionen. När jag suttit där i typ 5 min så kom det in typ 15 pers och hade "bibelstudier", någon ny grupp som dem hade startat på skolan och pratade om sina liv och hur tufft dem har haft det, det kändes lite konstigt... haha. Hann inte klart med historian för det var svårt att koncentrera sig när dem stod och snacka så mycket, men på webdesign så fick alla som var klara göra lite vad dem ville så jag gjorde klart historian där, allt förutom sista frågan som jag inte kunde. Resten av tiden läste jag lite svenska nyheter, kolla www.dif.se m.m. Resten av skoldagen var som vanligt. Gick till tränaren efter och han sa att vi inte skulle göra någon behandling på vaden idag, men att vi ska göra extra imorgon innan matcherna. Träningen gick bra för min del, men det såg inte bra ut för de flesta andra tyvärr... Paul hämtade mig efter träningen och vi åkte och åt kinamat till middag. Sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt och laddat inför morgondagen matcher, det kommer bli tufft. Nu ska jag sova, god natt!

Förresten, jag kom på en sak idag; det är ungefär DUBBELT så varmt här än vad det är i Sverige, haha. Det har varit mellan 95-100 farennheit de senaste dagarna, det är typ 35-38 celsius :D

1 kommentar:

  1. Du skulle ha bett bibelstudenterna om hjälp med historian :-).
    //Mamma

    SvaraRadera