Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 14 september 2011

Roligaste matchen

Idag gick jag upp vid 5.30 eftersom att jag skulle ha kostymgrejer på mig, så tänkte att jag skulle ta lite extra tid. Kom till skolan vid 7.55, det kändes ovant att gå runt i sådana kläder i skolan. På webdesign hade vi ett test som jag blev klar med först och jag klarade det galant. När vi får gå ut på internet så går jag alltid till www.jarnkaminerna.se och kollar bilder och nyheter om vad som händer bland supportrarna. Efter skolan gick soccerlaget till kafeterian och vi fick lite käk innan vi åkte. Jag, Ricky, Adam, Brian och Connor var de enda som åkte dit med kostymgrejerna på oss, alla andra bytte om i skolan. JV förlorade sin match med 2-0 eller nåt. Det var riktigt dåligt väder, kallt, blåsigt och regnigt, men det gjorde matchen bara roligare. När man skulle börja springa och trampade ifrån så bara gled foten i gräset så man ramlade oftast, den planen kommer vara så ful imorgon. Det såg ut som en rugbyplan idag. Matchen var hur kul som helst, vi tog ledningen med 1-0 genom ett självmål av dem. Dem kvitterade till 1-1 men sedan tog vi ledningen med 2-1. Innan halvtid kvitterade dem igen till 2-2. Det var otroligt jobbigt att spela i det vädret och på naturgräs, men det tänkte man inte så mycket på. Det var minst 50 pers, mycket troligt att det var fler, från våran skola där och dem skrek och peppade oss som fan. Det var även roligt att South's fans skrek saker till våra spelare, när dem skrek till mig så hetsade jag lite tillbaka när bollen var ur spel så då började dem skrika ännu mer, det var roligt!! :) I andra halvlek låg vi under med 4-2 till det var ca 10-15 minuter kvar, vi reducerade till 3-4 och sedan gjorde Julian mål på frispark. Målvakten höll på att ställa upp muren så Julian sköt på andra sidan målet och det blev 4-4, hur skönt som helst. Det var jobbigt att spela men det var ännu roligare så det var det man tänkte på, det var en riktig hatmatch. Efter matchen när vi joggade ner så joggar vi alltid från bänken till publiken och tar emot jubel och applåder och det var många som tog emot oss där. Efter matchen gick vi på bussen och åkte tillbaka till North och därifrån åkte jag hem med Paul. Hemma duschade jag och kollade sedan på sporten för dem visade bilder från våran match och jag syntes till några gånger :) Jag åt och gjorde kemiläxan och sedan gick jag till sängs. Fick idag reda på att Will Ferrell var i Terre Haute igår för att spela in någon reklamfilm om järnrälsen.

Tjejlaget hade gjort skyltar till alla spelare och Chloe gjorde min. Hon skrev lite på svenska på den och det hon skrev var rätt :D men den gick tyvärr sönder pga regnet så jag kunde inte spara den... Imorgon ska vi bara jogga i ca 30 minuter som träning och sedan fick vi ledigt av Coach att titta på tjejernas North vs. South-match på våran plan.

North vs. South-matchen var nog den roligaste match jag någonsin spelat!!

Så såg jag ut i skolan idag..

4 kommentarer:

  1. Vad brun du har blivit :-)//Mamma

    SvaraRadera
  2. http://www.wthitv.com//dpp/sports/high_school/HIGH-SCHOOL-SOCCER

    SvaraRadera
  3. Du är så himla bra på att skriva :) så många detaljer. Å jag som knappt kommer ihåg vad vi åt för middag ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Det är så en vinnare klär sig, hoppas du har det riktigt bra polarn ;) du är saknad här hemma! :)

    SvaraRadera