Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 10 september 2011

Äntligen fiske

Igår var det skola, allt var lugnt. Engelskan gick bättre än i torsdags tror jag, testet fortsätter på måndag... Coach sa att träningen skulle vara kortare, den var 20 minuter kortare haha. Det var typ en löpträning. Vi gjorde tio idioten med 10, 20 och 30 yards, vi var tvugna att springa 1/3 north carolina på max 35 sekunder vilket är kort tid för att vissa inte lyssnade på vad Coach sa. Det var en övning som man mest springer i, spelar på halva planen och måste flytta boll från sida till sida hela tiden, är jobbigare än det låter. Det blev en hel del springa alltså. Men det var en ganska rolig träning ändå. Efter träningen skjutsade Paul mig till en sjö och mötte upp Parker, jag och Parker skulle ut och fiska :D Vi hade en liten båt i hårdplast som var mer som en flotte. Vi satte dit två sköna stolar som vi satt i och vi använde el-motor. Sjön var helt lugn, hur skönt som helst. Jag lånade Paul's fiskespö och använde min vita spinnare som jag fick av farfar innan jag åkte. Parker fångade ingenting, men jag fångade en bass på 1,5 pounds (drygt 0.5 kg) och en bass på 3 pounds (ca 1,5 kg) och jag hade en annan på som jag inte vet vad det var som var stor och följde med upp till ytan men släppte precis när vi skulle plocka upp den... Men det var otroligt kul att fiska och tack farfar för draget, det funkar perfekt här också! :D När jag kom hem åt jag lite och somnade ganska tidigt.

Idag gick jag upp vid 8.30 och åkte till planen 10.00 för att kolla lite på JV. Dem förlorade med typ 5-0 eller nåt sånt. Det var skönt att värma upp med långärmat och långbyxor, tror jag börjar bli sjuk efter matchen i torsdags då det regnade och var kallt... Min match började 12.00 och jag startade som vänsterytter. Efter tre minuter blev jag puttad när jag var i luften så jag landade snett på foten, så jag var tvungen att byta. Men efter några minuter var det bra igen så jag byttes in när det var typ 25-30 minuter kvar av första halvlek och fick spela högerytter. I halvtid låg vi under med 3-2 och alla målen var tveksamma ingripanden av målvakten, så dem satte mig i mål i andra halvlek. Jag skrek så mycket så min hals gjorde ont efter matchen. Domarna här är 10 gånger värre än i Sverige. En i mitt lag blev knuffad i ryggen så han ramlade och det var en annan i motståndarlaget så knäade honom i ögat samtidigt som han föll, vi fick ett inkast... Men vi vann tillslut med 4-3 vilket var otroligt skönt. Jag har inte riktigt gjort något mer efter det, känner mig lite dålig så jag är bara hemma ikväll.


Första
Andra
Andra igen
Draget från farfar, it's amazing. Funkar var som helst!


3 kommentarer:

  1. Roligt att ni äntligen kom iväg på en fisketur! Det var inga dåliga firrar, riktiga bestar! Jag vet minst ett par personer här hemma som är lite avundsjuka...

    SvaraRadera
  2. Madeleine Lennström11 september 2011 kl. 09:39

    En av dem är Bosse :) jag visade dina bilder för honom :) Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad kul det måste vara att vara på ett utbytes år. Har själv tänkt att göra detta men vi får e hur det blir. Det här är kanske en fråga du säkert har svarat på, men jag frågar ändå;
    Hur ser ditt skol schema ut? typ när du börjar och slutar och så?

    Jag ska fortsätta att läsa din blogg :)

    Kram :*

    SvaraRadera