Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 28 september 2011

Senior Night

Nu kände jag att jag måste skriva eftersom att det inte blev något igår. Kommer inte ihåg så mycket av vad som hände i skolan igår, men det var nog som vanligt. Efter skolan hade vi typ 2,5 timme tills samling inför matchen. Jag, Bradley, Logan, James och Chris gick till Subway och jag och Bradley köpte varsin foot long, det var första gången jag åt på Subway här borta. Caden kom också dit senare och när vi skulle tillbaka så åkte vi med honom, han var den enda som hade körkort och bil av oss. Som ni kanske räknade ut så var vi 6 personer och en bil tar bara 5. Vi kunde ha trängt oss i baksätet, men Bradley ville åka i bagageutrymmet så han gjorde det. Eftersom att det tog typ 2 minuter att komma till skolan parkering så var det ju lugnt. Innan matchen igår var absolut första gången jag fick min fotled tejpad, eftersom att den gör ont efter att ha vrickat den 2 matcher i rad. Det känns riktigt konstigt när den är tejpad, man kan inte riktigt röra på foten hur man vill. Det var Senior Night och innan matchen presenterades alla seniors i laget. Vi stod på avbytarsidan på långsidan, resten av laget och JV stod i straffområdet på en lång rad och vid publiken stod en massa folk. Man gick en i taget och när dem sa ens namn i högtalarna så skulle man gå till resten av laget och krama om alla och "ta farväl" och sedan tog man en bild och fick en fleecefilt och en ros. Medan man gick över planen så berättade dem lite vad man hade skrivit om sig själv och tränarens ord. Det blev lite känligt bland vissa spelare. Det var inte så bra att göra det innan matchen tror jag för det blev lite deppig stämningoch man stelnade till för det var rätt kallt. Alla seniors startade matchen dagen till ära, även om dem inte är bra. Vi mötte Green Castle och vi borde ha vunnit. Jag skriver inte om matchen för jag måste sova nu och det var en riktig skitmatch! Vi spelade skitdåligt och det hjälper ju inte när domaren är dålig. Jag vill inte skylla på domaren, men motståndarlaget tyckte samma sak. Jag kunde inte spela så mycket för att jag hade stelnat till för mycket så det kändes som att jag skulle sträcka mig i baksida lår vilken sekund som helst, så jag bytte efter typ 20 minuter in i första halvlek. Jag spelade ungefär lika mycket i andra halvlek. Vi förlorade matchen med 5-4 och det var skämmigt! South vann med 8-2 mot det laget....... Jag satt uppe efter matchen till 00.30 för jag hade 30 frågor om en grej i engelskan, blev inte helt klar för jag kunde inte alla frågor. Jag var sur och besviken hela kvällen igår, tur att det inte var bortamatch!

Idag på kemin satte vi eld på olika kemikalier så elden brann i olika färger, det var skitcoolt! Vi fick nya platser i 2D art igår, men jag gillar inte riktigt min nya plats, det var roligare bordskompisar innan. På engelskan idag hade vi en quiz över act 2 i The Crucible, det gick ganska bra tror jag. Efter skolan var det träning som vanligt och idag tog dem ut laget inför Sectionals, dem flyttade bara upp typ 10 spelare från JV som ska vara reserver och träna med oss i Varsity tills sista matchen är spelad. Träningen var inte jobbig. Efter sprang vi 4 North Carolina, alltså 12 gånger fram&tillbaka från kortsida till kortsida. Tiden var 45, 50, 55 sekunder så det var lugnt. Nu ska jag sova. Imorgon efter träningen ska jag till en restaurang som heter B-Dubs med några polare. Jag var idag in och beställde in klipptid på lördag, håret är lite för långt nu. Den frisören visste inte heller vad d:fi är. Han frågade vart jag brukar köpa det och då sa jag Sverige, haha. Jag hörde att någon som satt och väntade skrattade till lite :) Det blir att köpa det på internet.

Det var mitt efternamn och nummer på filten och dem stavade mitt namn rätt :D Fler bilder från Senior Night kommer senare, jag hade inte min kamera tillgänglig så jag ska få bilder av Julian & Adam som deras pappa tog.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar