Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 4 september 2011

Läskigt

Vaknade nyss, var sjukt trött efter gårdagen. Första matchen var mot Central Grove tror jag och andra var mot North Central Indianapolis. Jag var tvungen att vara hos tränaren för behandling av vaden kl 8.30, det var samling 9 inför matchen. Vi startade första matchen riktigt bra, ledde med 2-0 efter typ 7 minuter, men släppte in dem i matchen och dem reducerade innan första halvlek var slut så halvtidsresultatet var 2-1 och jag trodde vi hade dem, men icke... I andra halvlek lekte dem med oss, när dem kvitterade kändes det som att vissa slutade försöka. Vi torskade tillslut med 6-2... Det var typ spel mot ett mål större delen av andra halvlek... Jag såg att det kom en brandbil och en ambulans till JV-planen, det var en kille i JV vars morfar eller farfar fick en värmestroke, sjukt läskigt! :O Mellan matcherna åkte vi hem, jag åt lite och torkade mina under armour i torktumlaren och sedan var det dags att åka till nästa match igen. Den matchen började vi inte bra och gjorde typ inget bra på hela matchen. Efter första halvleken låg vi under med 4-1, jag gjorde assist till Jacob på vårat mål. Det var så sjukt varmt, tror det var 40 celsius. I halvtid trodde jag att jag skulle svimma, jag kunde inte stå eller gå rakt, jag såg dubbelt ett tag och jag mådde illa. Har aldrig spelat i sån värme tidigare. Dem tog mig till rummet där dem behandlar skador och där fick jag ligga ett tag med en ispåse under huvudet för att kyla ner mig lite, låg där i 20 minuter och jag tror jag somnade en stund. När han kom in och frågade hur det var så var det mycket bättre så han körde tillbaka mig till planen i en liten typ traktor som han körde dit mig med. Spelade inte något mer av matchen och vi torskade med 8 eller 9-1.... Efter matchen åkte typ 10 eller fler hem till Adam och Julian för att bada och käka, det var roligt. Var där tills 10.15 p.m. och sedan kom Paul och hämtade mig.

Nu ska jag äta frukost, får se vad jag gör idag. Skönt att vara ledig imorgon!! :D

1 kommentar:

  1. Det är skönt att dom tar skador m.m. på allvar och ser till att ni får behandling o sånt. //Mamma

    SvaraRadera