Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 18 september 2011

Svårt med svenskan

I fredags var skolan typ som vanligt. Jag trodde att jag skulle ha en quiz på engelskan, men det var en i klassen som frågade om vi kunde kolla på film. Vi fick kolla på film, det trodde jag verkligen inte! Vi började titta på "The Blind Side" med Sandra Bullock, den är fan bra! Efter skolan var det träning som vanligt, vi tränade bara till 5.45 och sedan åkte jag hem för att duscha och äta lite. Paul skjutsade sedan tillbaka mig för att jag skulle kolla på footballmatchen, våran skola förlorade med 46-7... Jag tror att dem bara har vunnit en match den här säsongen. Paul hämtade mig igen vid 9.30 och då åkte vi hem. Jag gick och la mig rätt tidigt eftersom att jag skulle upp 5.30 igår.

Vaknade som sagt 5.30 igår, gick upp och packade och borstade tänderna och sedan åkte vi till skolan plan där vi skulle få frukost. Vi fick fattiga riddare, juice och frukt, riktigt gott! Bussen gick vid 7 och bussresan tog 2 timmar. Jag sov större delen av resan till Carmel. Vi hade inte en chans att vinna den matchen, torskade med 6-0 och jag tror Carmel gick på halvfart. Efter matchen träffade jag svenska Andreas som också var på campet, han bor på gångavstånd från planen vi spelade på. Vi snackade och jag trodde inte att man kunde glömma svenskan, men jag pratar inte speciellt bra svenska för tillfället. Glömmer ord och börjar vissa meningar på engelska istället... Men det var skitkul att träffa honom igen i alla fall. När han drog så gick jag till resten av laget och åt lunch som föräldrar hade med sig. När alla hade ätit klart så gick vi till bussen och åkte till Ben Davis plan. Det laget var mestadels mexikaner. Dem tog ledningen med 1-0 men vi kvitterade efter 6-7 minuter. Innan halvtid tog dem ledningen igen med 2-1... Jag var tvungen att kliva av planen en gång i första halvlek för jag blev sparkad hårt som fan på benet. I andra halvlek kvitterade vi igen, 2-2. Vi hade en frispark som jag fixade precis utanför deras straffområde från sidan. Ricky slog den perfekt och jag missade precis med huvudet, men Tanner sprang också med full fart. Han sprang in i mig samtidigt som han blev sparkad på käken av någon av motståndarna. Han är stor (!) och när han sprang in i mig så tappade jag luften totalt och kunde knappt andas. Så jag fick gå av igen... Blev inbytt igen när jag återhämtat mig och i en duell blev jag armbågad i halsen, men den gången fortsatte jag bara springa, ville inte gå av mer. I slutet av matchen gjorde Ben Davis mål igen och vi förlorade matchen med 3-2. När vi var klara där så gick vi till bussen och åkte hemåt, vi stannade och åt middag på Burger King. Jag hade peppar i min ketchup för mina pommes och ingen hade tydligen sett det förut, alla tyckte att det verkade äckligt, haha. Vi åkte sedan raka vägen hem. Jag kom hem vid 7, satt lite med datorn och jag somnade vid 10 eller nåt. Det var behövligt för jag var hur trött som helst! Idag vaknade jag vid 11.

1 kommentar:

  1. Hoppas du återhämtar dig från alla skador, jag trodde att dom spelade schystare i USA än i Sverige men så är tydligen inte fallet :-D.

    Du kanske måste prata lite svenska så att du inte behöver gå på lektioner med modersmål när du kommer tillbaka till Sverige igen :-P.//mamma

    SvaraRadera