Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 11 september 2011

Sunday Night Football

Idag har jag verkligen inte gjort någonting, har bara tagit det lugnt för att försöka bli frisk så snabbt som möjligt. Jag vaknade vid 11.15, jag hade tänkt åka med Paul till kyrkan men han hade redan åkt så det blev inte så. Vi åkte till kinarestaurangen vi brukar äta på och åt middag vid 5 och sedan åkte vi till Wal Mart en snabbis för att handla lite, glömde dock köpa några saker. Nick's son Jack som är typ 10 månader är här över natten, han är fett gullig. Nu ikväll tittade jag på Sunday Night Football, Dallas Cowboys vs. New York Jets. Såg inte klart hela matchen. Nick gillade verkligen Ahlgrens Bilar som jag ställde fram på bordet. 

Längtar tills onsdag då det är värsta rivalmötet för skolans soccer team, det är Terre Haute North vs. Terre Haute South, det kommer bli hur grymt som helst, massa folk kommer komma och titta.

Fick en kommentar av någon. Det är kul med frågor, men jag skulle uppskatta om ni skriver erat namn och inte bara något random ord, tack :)

Hej!
Vad kul det måste vara att vara på ett utbytes år. Har själv tänkt att göra detta men vi får e hur det blir. Det här är kanske en fråga du säkert har svarat på, men jag frågar ändå;
Hur ser ditt skol schema ut? typ när du börjar och slutar och så?

Jag ska fortsätta att läsa din blogg :)

Kram :*


Ja, det är hur kul som helst :) Jag tycker absolut att du ska åka som utbytesstudent!
   Schemat är lite konstigt, vi har också olika scheman beroende på om det är något speciellt någon dag. Med vanliga schemat börjar jag varje dag kl 8.10 och slutar kl 3.15. Min lunch är mellan 11.38-12.18, nästan alla tider är ojämna så det är lite svårt att komma ihåg tiderna på lektionerna, men det är alltid en klocka som ringer i hela skolan när lektionerna börjar och slutar. Mellan varje lektion har jag 6 minuter på mig att gå till nästa, så därför vet jag alltid när nästa lektion börjar eftersom att klockan ringer när lektionen innan slutar. Jag har alltid böcker för de fyra första lektionerna med mig och när jag ska till den femte så går jag till mitt skåp och byter för det är bredvid sista klassrummet.

Tack för att du läser min blogg och för att du ska fortsätta med det! Ställ gärna fler frågor. :)

Nu ska jag sova för det är skola imorgon, god natt!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för svaret och jag måst säga jag är en smula avundsjuk på dig.

    Och angående namnet, jag kallas för Kaktus och om du klickar på mitt "namn" så kommer du faktiskt till min blogg där jag bloggar som "Kaktus".

    Kram :*

    SvaraRadera
  2. fiskepolaren från fagersjö12 september 2011 kl. 14:45

    Tror du att jag är avundsjuk. Är det stor eller småmunnad bass du tänker tömma sjöarna på.

    SvaraRadera