Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 1 september 2011

Sjuuukt varmt

Tro det eller ej men idag kom jag faktiskt upp själv, det tycker jag är duktigt! Men var trött som bara den, satt med labrapporten till väldigt sent igår och den lämnades in idag. På historian hade vi ett test och jag har ingen känsla om hur det gick, får väl bara vänta och se. På engelskan fick jag tillbaka en läxa, jag fattade uppgiften som så att man bara skulle göra ena sidan av pappret man fick och även 4 uppgifter i boken men man skulle tydligen göra båda sidorna av pappret och uppgifterna i boken. Min lärare sa att det var inte så mycket så jag skulle inte behöva ta hem det, men det var otroligt mycket och jag hade ändå inte hunnit göra klart allt på lektionen... Jag gick som vanligt till han som tar hand om skador och fick behandling på vaden efter skolan, men det känns inte som att det blir så mycket bättre. Det känder lite bättre på träningen idag än  igår, men det gör fortfarande ont.... Träningen slutade tidigare idag för dem som har hand om sporten på skolan sa åt oss att vi inte fick träna därute pga att det var för varmt. Det var mellan 95-100 farenheit (ca 35-38 celsius) idag och det är sjuuukt varmt och luftfuktigheten är också hög så det gör ju inte saken bättre. Jag tror att det kommer bli ännu varmare fredag och lördag, det kommer nog bli mer än 100 farenheit. Men jag gillar den här värmen om man inte tränar i den för då är det lite för varmt. Jag har det mycket hellre såhär året om än att ha snö och kallt! När jag kom hem efter träningen så duschade jag, åt och pluggade. Hade engelska och amerikansk histora. Jag var helt säker på att jag stoppade ner historiaboken i väskan men det gjorde jag tydligen inte så jag kunde inte göra historialäxan, får göra den imorgon i skolan innan historialektionen för läxan ska in när lektionen börjar. Får åka dit tidigare än vanligt så jag hinner. Engelskaläxan var att man skulle svara på frågor om dikter från 1600-talet som jag inte alls förstår, det finns ord som jag aldrig har hört... Idag ska jag sova tidigare så jag får lite extra sömn inatt!

På lördag har vi en double header, vilket betyder två matcher på en dag. Vi spelar på morgonen kl 10 tror jag och på eftermiddagen kl 2 tror jag. Jag har förstått det så att båda lagen vi ska möta är bra och att det kommer bli rikigt tufft. Vi har även en tredagarshelg, är lediga på måndag, AWESOME!!! :D

2 kommentarer:

  1. Upp och nicka sockerdricka!

    SvaraRadera
  2. Hej, åker till USA om några dagar som utbytesstudent, precis som du. Vill du länka? :)

    SvaraRadera