Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 22 september 2011

Fotboll som liten

Glömde ställa klockan igårkväll så jag vaknade när Paul väckte mig. Jag kom tillslut upp och packade iordning allt, åt frukost, fixade till mig lite och sedan skjutsade Paul mig till skolan. På kemin fortsatte jag på testet/provet och den delen jag hade kvar gick nog inte bra alls, gjorde två olika uträkningar på varje uppgift (3 uppgifter) och då fick jag alltså 2 olika svar på varje. Får se hur hon rättar det, hoppas att någon av dem var rätt och jag får rätt för det, haha :D På historian tittade vi på film, vet inte vilken men den var rätt seg. Gammal film om cowboys och sånt. På engelskan fortsatte vi med "The Crucible", vi lyssnade på första akten på en cd och det är så sjukt tråkigt så jag sitter nästan och somnar varje gång... Vi fick läxa med 10 frågor om det och jag har svarat på 7, ska försöka de tre sista på lektionen imorgon eller om någon kan hjälpa mig (ge mig svaren haha). Efter skolan var det träning som vanligt, det kändes bättre i benet idag men fortfarande inte helt bra... Det regnade ganska mycket på träningen, men jag hade långa kortbyxor och en typ regnjacka så det hjälpte nog en hel del mot att bli alldeles för blöt. Jag hade min jacka i väskan och täckte över de andra grejerna med den så det blev bara lite blött i väskan och det var inget viktigt. Jag tryckte ner ryggsäcken i väskan under jackan och där hade jag sådant som inte fick bli blött och det blev det inte heller. Jag tänkte kolla på tjejernas match, men det var för kallt att stå i regnet och kolla på den så Paul kom och hämtade mig och vi åkte hem. Fick reda på nu ikväll att dem vann med 10-0 så det var tydligen ingen svår match. Hemma åt vi typ kokt kött eller hur han nu hade tillagat det med ris, det var rätt gott. Jag var tvungen att skicka fotbollsbilder från när jag var liten och äldre till Julian för hans pappa ska göra någon film med bilder som jag tror ska visas på senior night, så det tog mig lång tid. Det krånglade med bilderna också så jag fick testa flera sätt att spara bilderna på och hittade tillslut ett sätt som funkade. Jag skickade 14 bilder och dem får välja vilka dem tycker är bäst. Nu ska jag gå och sova, god natt!


Några av bilderna jag skickade kommer här:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar