Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 25 september 2011

Förstörd fot

Idag var det två matcher, var tvungen att vara där mellan 8.30-8.45 för att få behandling. Det gör ont så in i bomben när dem masserar benhinnorna, jag ville bara skrika rakt ut men kände att det inte var rätt sak att göra så jag höll det inne. Men efteråt var det skönt! Första matchen var mot Warren Central, när alla hade ställt upp och domaren skulle blåsa igång matchen så såg han att våran målvakt hade en tröja som liknade motståndarna för mycket så han var tvungen att springa och byta. Warren Central gjorde första målet i matchen, vi vaknade inte riktigt förrän typ 15 minuter in i matchen. Det var 1-0 till dem hela första halvlek, men vi kontrollerade allt spel. Vi kom ut starka i andra halvlek, vi hade ett fint anfall som Julian missade skottet på, jag fick returen och slog in den i öppen kasse så det blev 1-1. Fan vad skönt det var att äntligen göra mål igen!!!! Det gjorde oss starkare och vi fortsatte kontrollera spelet. Efter en hörna slog Julian in 2-1 med ett skott precis utanför straffområdet, jag tröck undan deras största back så det blev fri väg för honom att skjuta. Med typ 27 minuter kvar var det en luftduell mellan Julian och deras målvakt och Julian blev boxad i huvudet så han blev liggandes och fick kanske en lätt hjärnskakning. Så han spelade inte mer på hela dagen. Den sista minuten i matchen var kaos. Dem hade galen press på oss, domaren dömde hörna när det var ett solklart inkast men han pratade med den assisterande så det blev inkast tillslut. Vi lyckades hålla undan så vi vann med 2-1, viktigt! Jag hann hem och vara hemma i typ 15 minuter innan jag var tvungen att åka igen, jag åt lite och torkade mina kläder i torktumlaren. Andra matchen spelade vi utan Julian och det märktes, mittfältet fungerade inte så bra. Vi mötte Lawrence North, enligt en av deras spelare hade dem aldrig varit i ledningen förut och dem var i ledningen två gånger mot oss. Dem gjorde då alltså första målet. Vi hade ett bra anfall med kombination mellan mig, Jacob och Tanner vilket gav mig en öppen yta i mitten av deras straffområde och Tanner passade bollen till mig. Jag slog till på ett och placerade bollen längs marken precis vid bortre stolpen. Andra målet för dagen och det var 1-1. Andra halvlek tog dem ledningen i igen, minns inte så mycket därifrån. Det jag minns är att vi fick en straff efter att deras målvakt armbågade en av våra spelare när målvakten hade bollen, så enligt mig borde det egentligen ha varit indirekt frispark och inte straff. Målvakten fick gult kort och då är man tvungen att gå av planen för en stund. Ricky slog straffen, målvakten räddade och det sprang nog 7 spelare mot målet och bollen. Nathan, våran spelare som är hur stor som helst, sprang och tröck in bollen på returen. Det var nog hans första mål någonsin tror jag. Det var 2-2 efter det och deras tränare blev galen. Han skrek så mycket på domaren att han blev utvisad från bänken. Matchen slutade 2-2. Jag fick högra foten tejpad innan båda matcherna och tejpen förstörde min fot... Jag har nu blåsor, skavsår och rodnader över hela foten, på ovansidan, undersidan och hälen. Det svider hela tiden och värker om jag går, hoppas det läker snabbt! Därför gjorde jag inget när jag kom hem eftersom att det gör ont utan strumpor, så med strumpor och skor skulle döda mig... Idag fick jag reda på att jag känner 4 stycken som Andreas i Carmel också känner, världen är fan bra liten asså! Nu ska jag sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar