Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 7 september 2011

Vila I Frid Stefan Liv!!

Imorse var jag otroligt trött, som vanligt. Kom till skolan vid 7.50, så jag hade mycket tid på mig. På kemin räknade vi ut densitet på sex olika föremål med olika tillvägagångssätt. På webdesign fick vi en uppgift, men de nya sakerna vi lärt oss är svåra så jag blev inte klar med den idag. På historian hade vi ett open-book-test som förberedelse innan testet på fredag. 2D Art var som vanligt och på engelskan lyssnade vi på en cd om en text i boken. I läxa fick vi att svara på sex frågor OCH läraren bestämde sig idag för att ha ett rätt stort test imorgon som ska inkludera i stort sett allt vi har gjort hittills, kommer INTE bli lätt!! :O Efter skolan gick jag direkt till planen och bytte om. Jag hade en riktigt bra träning idag. Coach skällde på några spelare för att dem inte tillför något speciellt till laget och han kom med dagens kommentar (inga namn nämns): "........, you are like a black hole when you get a pass, the ball just disappears. When are you gonna start to be good?" Haha, han kan vara lite elak ibland... Vi fick våra bilder som vi beställt från lagfotograferingen också. När träningen var slut gick jag till matchplanen och tittade på tjejernas match mot South Vermilion med Chloe, en tjej från min kemiklass som är i tjejernas JV. Matchen slutade 15-0 till min skola, så det var inte en så jättesvår match. Dem borde ha låtit JV spelat istället, som vi gör, vårat JV vann mot South Vermilion med 8-0. När matchen var slut stannade vi och snackade lite och sedan gick jag till bilen där Paul väntade. Vi åkte till Baesler's och köpte lite kyckling och klyftpotatis till middag. Efter att jag ätit så pluggade jag engelska, men jag var så trött så inget fastnade. Det var bättre att gå och sova. Paul hjälpte mig rätt mycket med engelskaläxan för jag fattade inte den riktigt...

När jag satte på datorn så såg jag att Stefan Liv har gått bort, det är hemskt. Han var en stor ikon inom svensk ishockey och han har tillfört otroligt mycket i det svenska landslaget. Må han vila i frid! Mina tankar går till hans nära&kära, men främst till hans fru och barn.



!! Vila I Frid !!


2 kommentarer:

  1. tja, funderar på att åka till USA nästa år. Jag läser din blog varje dag, den är jättebra. Jag har några frågor. Funkar det bra med EF? Rekomenderar du att åka på campen? Är det lätt att få kompisar? Är det mycket och svåra läxor? Är det svårt att alltid bara prata engelska? Var det svårt att komma med i skollaget? Vilket lag spelade du med i Sverige? Kan du ta körkort i Indiana?

    SvaraRadera
  2. Bra bild men synd att dom stavat ditt namn fel :-D //Mamma

    SvaraRadera