Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 14 september 2011

Derby!!!!

Morgonen såg ut som vanligt, upp runt 6, frukost och kom till skolan vid 7.55. Vi har en student-lärare i US History som är hur schysst som helst, han hälsar alltid i korridoren och innan, på och efter lektionerna snackar jag alltid med honom, oftast om sport eftersom han spelat basket för Indiana State University (ISU) :P Jag avslutade provet på engelskan idag, har nog aldrig haft ett prov i tre dagar... Efter skolan gick jag till planen och där ringde jag EF Boston eftersom dem hade bett mig ringa. Dem ville bara kolla hur det är här och hur mitt år har varit hittills. Hon jag snacka med pratade lite konstigt, så jag fick fråga vad hon sa några gånger... Samtalet pågick i 10-15 minuter. Träningen gick bra, tränade på stora planen eftersom det är match imorgon, DERBY!!!!!! Det kändes rätt bra idag, fick till de flesta skotten, passningarna och krossarna. Jag tog med mig en hörnvariant som vi använder ibland, den när man har 4 spelare på första stolpen så det med försvarare blir 7-9 stycken där, det suger att vara målvakt då! Vi har inte gjort mål på den än, men det kommer. Efter träningen följde jag och Paul efter Daniel från laget för att jag lånade en slips, ett par kostymbyxor och en skjorta för imorgon, men skjortan var för stor.Det enda som är mitt eget som jag kommer ha imorgon är skorna som jag köpte förra året. Vi måste nämligen ha det i skolan imorgon eftersom att vi ska möta våra värsta rivaler; Terre Haute South. Men Nick hade en skjorta i bättre storlek som jag kommer ha. Jag skulle lyssnat på pappa och ta med min kostym, för mina kostymbyxor är lite smalare i benen än dem jag lånar vilket är skönare, menmen...... När jag kom hem åt jag och gjorde engelskaläxan, det var nog den lättaste hittills!


Fick en kommentar av farfar tidigare:
Tror du att jag är avundsjuk. Är det stor eller småmunnad bass du tänker tömma sjöarna på.
Haha, jag antar att du är fruktansvärt avundsjuk. Jag fångade två stormunnade sist, får se vad det blir nästa gång ;) Tack för draget, funkar på allt överallt!!! :D


Morgondagens outfit





1 kommentar: