Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 31 januari 2012

Steve Weatherford

Vaknade vid kvart i 6 idag, gick upp men kände att jag var för trött för att göra något så jag la mig igen till halv 7. Gick upp och fixade lunch och allt för att åka till skolan, eftersom att Paul var sjuk så frågade jag Niki igår om hon kunde skjutsa mig till skolan idag. Hon kunde göra det och hon hämtade mig vid 7.40. Kom till skolan vid 8, tog mina grejer och gick till speech. Vi samlades därinne och sedan gick vi till bibblan för att leta efter källor och sånt inför nästa tal, jag har ingen aning om vad jag ska prata om och det är nästa fredag.. Jag letade efter ideer, kanske ska ha ett övertalande tal om fotboll eller fiske men vi får se. Sedan till geometrin, det var som vanligt. Vi gick igenom läxan, fick anteckningar och sedan uppgifter i boken. Jag blev klar i skolan så det blev ingen läxa därifrån. På kemin skrev vi ett "PreLab" inför labbet vi ska göra imorgon. Ser inte fram emot labbet, för att folk larvar sig mycket och imorgon ska vi använda farliga kemikalier.. Till lunch åt jag två dubbelmackor med kalkon, två granola bars och en flaksa vatten. Historian, vi hade ett test om Vietnamkriget och sedan skulle vi skriva om hur vi tror att vi skulle uppleva det som 18-åring under den tiden då man nästan var tvungen att åka i krig om man var 18. Vi slutade den 20 minuter tidigare, det var sedan web page design. Där visade vi bara läraren alla bilder vi hade fixat i den uppgiften vi hade. Sedan snackade jag bara med Charlie och Shannon resten av lektionen. Vi gick därifrån vid 2.35 för att gå till stora gympasalen. Steve Weatherford, punter för New York Giants, som ska spela Superbowl XLVI på söndag kom och hälsade på och snackade. Det var lite coolt att se en football-spelare på nära håll. Han tog nämligen studenten från Terre Haute North år 2001, han sa att han förhoppningsvis kommer tillbaka nästa vecka med Superbowl pokalen.

Efter skolan gick jag till frisören och klippte mig, kostade 12 dollar. Medan jag väntade på att Paul skulle hämta mig, han mådde bättre förresten, så gick jag in på Subway och köpte mig en macka. Träffade en snubbe från skolan därinne som jag känner så jag satte mig vid honom och en tjej som han satt med. Dem pluggade kemi, han hjälpte henne och sedan hjälpte jag också henne, haha, för jag gör typ samma saker i kemin just nu. Paul hämtade mig och vi åkte till Baesler's och handlade lite. Vi åkte sedan hem och jag har inte gjort mycket sedan dess. Fixade en spellista på Spotify och chattade med Lina, vilket var kul!! :) Nu ska jag gå och kolla lite på tv, tjarrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar