Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 12 januari 2012

Kläder

Nu mår jag bra igen.. Idag kom jag till skolan vid 8, skönare att komma lite senare så man inte har jättemycket tid innan klass. Men idag behövde jag plugga lite till testet i speech, så det gjorde jag direkt när jag lämnat grejerna i skåpet och gått till klassrummet. Alla som inte hade tagit testet gjorde det idag, jag gjorde det och det gick väl hyfsat bra tror jag. De sista 10 minuterna på lektionen började vi titta på en film, kommer inte ihåg vad den heter.. Sedan var det geometri, jag hade för mig att läraren sa att vi inte skulle göra nåt där men jag hade fel.. Vi gick igenom läxan från igår och sen skulle vi göra nya anteckningar. Vi fick en grej som heter mid-chapter quiz i läxa tills imorgon, det är när man har kommit halvvägs på ett kapitel så ska man testa om man fattat vad det handlat om så långt in i det kapitlet. Jag tror vi ska ha test på det imorgon. Vi fick även läxa tills på tisdag. På kemin hade vi vikarie, vi tog ett test om det vi lärt oss de senaste dagarna och sedan var vi klara fö dagen i kemin. Så jag gick och hämtade mina matteböcker så att jag kunde göra läxan för imorgon. Jag började även på läxan för tisdag, men fattar inte den så bra. Åt inte så mycket lunch idag heller, vet inte varför men jag har inte varit sugen att äta någonting de senaste dagarna.. Jag är hungrig, men jag kan bara inte äta speciellt mycket... På historian fortsatte vi med att titta lite på filmen. Efter halva lektionen så stoppade läraren den och hon pratade lite mer om 60-talet och visade en powerpoint. Sist, på web page design, fortsatte vi att mixa ansikten och jag gjorde några som såg freaky ut idag. Det är alltid kul att använda stora skägg eller långt rött hår på såna som verkligen inte passar i det.

Efter skolan fick jag skjuts hem och det hade snöat en massa under dagen. Rutan på bilen behövde t.o.m. skrapas, för det var is på den. Det var en bitande kyla ute.. Fattar inte dem som verkligen längtar till det vädret, heeelt sjukt! När jag kom hem så satte jag mig med datorn, för jag behövde hjälp av mamma att fylla i lite papper för banken innan hon gick och sov. Jag snackade även lite med Benjamin, kusin Therese och brorsan Micke. Vid 7-tiden käkade jag middag, chili. Typ en tjock soppa med köttfärs, chili, lite olika kryddor, grönsaker och bönor i. Åt två skålar, det var gott! Efteråt tittade jag på lite fler ansökningar Paul hade fått, jag tyckte att en svensk som jag för tillfället har glömt namnet på var absolut bäst. Dem andra hade inte speciellt bra engelska.. Vi tittade sedan lite på collegebasket och sedan gick jag för att göra mig iordning för att sova, god natt!

Kläderna jag köpte häromdagen, tog inte kort på hela jeansen för dem var för stora för att få plats på bilden. Två v-ringade t-shirtar, en med knappar. En tunn hoodie, tyckte den var fett snygg. Ett par Levis jeans, snygga. Förstår inte varför de flesta amerikanare klär sig fult när det verkligen finns snygga kläder att köpa..

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar