Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 7 januari 2012

Rekommendationsbrevet klart!

Äntligen fredag.. Var segt att komma upp även idag.. Men jag lyckades tillslut och kom till skolan vid 7.55. På speech hade vi oförberedda tal, vi fick välja mellan två ämnen; att man ska börja skolan tidigare och sluta tidigare eller börja senare och sluta senare. Jag tycker tidigare, eftersom att jag har båda hemma i Sverige så vet jag skillnaden och det suger att komma hem vid 6 efter skolan, speciellt om man har träning efter.. Så den här gången tror jag att det blir full poäng för mig. Vi var på B-schema igen, hatar det schemat.. Så efter första lektionen gick vi till homeroom och där gjorde vi inte någonting. Det enda jag gjorde var att snacka med Ali och Charlie. Sen var det dags för andra lektionen, geometri. Vi hade ett stavningstest, jag fick 9 av 10. Sedan gick vi igenom läxan vi hade och fick även mer läxa. Den här gången blev jag inte klar med läxan på lektionen, det var för mycket.. När jag kom in i kemiklassrummet så fortsatte jag på matteläxan, men hann inte göra så mycket.. Därinne tittade vi på ett avsnitt av samma serie som förut och fick ett till arbetsblad om det, det tog hela lektionen. Jag fick ett "pass" att gå till "huvudkontoret" på skolan för att rektorn kallade på mig. Så när vi var klara med det vi höll på med i kemin så gick jag dit. Hon hade redan skrivit klart rekommendationsbrevet till mig. Hon skickade mig sedan till ett annat "kontor" på skolan där jag skulle hämta en officiell kopia på mina betyg som också ska skickas i brevet för att ansöka som returnee. När jag fått den så gick jag till lunchen. När någon fyller år så tar andra ibland med sig kakor till den i den gruppen som jag äter lunch med, jag fyllde inte år idag men jag fick två kakor idag istället för igår och dem var riktigt goda :) På historian fick vi ett papper om ett projekt vi ska börja om 1960-talet.. Vi pratade bara om det och om 60-talet på lektionen. På web page design gjorde vi bara samma sak som tidigare i veckan, lekte med olika människor och ändrade deras ansikten m.m. Jag mixade Kajsa Bergqvist med Jackie Chan, Zlatan Ibrahimovic med Wayne Rooney och Angel di Maria med Marilyn Manson. Den sista var den som såg bäst ut.

Efter skolan fick jag skjuts hem och när jag kom hem så la jag mig på sängen och somnade. Sov i typ en timme även fast jag inte hade tänkt göra det.. När Paul kom hem så bytte jag om och vi åkte och hämtade Alberto för att sedan åka och äta. Vi åt på en restaurang som heter Benjamin's, jag åt pasta med typ köttfärssås och en kycklingfilé och vitlöksbröd. Jag drack såklart lemonad till det. Vi åkte sedan hem och här hemma tittade vi på ett program där amerikaner köper hus i andra länder för dem var i Barcelona, Spanien och Alberto är från Madrid. Vi spelade sedan biljard ett bra tag. Jag tror jag vann de 4 första matcherna och sen var det jämnt mellan alla. Gick upp och kollade på slutet Boston Celtics mot Indiana Pacers i NBA på tv, Pacers vann med typ 12 poäng eller nåt. Nu ska jag sova, imorgon ska jag äntligen spela Wabash Valley Indoor igen. Jag ska spela med mitt lag kl 12 och med tjejernas lag kl 2, för dem behöver någon som kan spela målvakt och jag vill spela så mycket som möjligt eftersom att det var riktigt länge sen jag spelade. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar