Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 24 januari 2012

Dyrt att skicka paket

Ganska normal dag idag.. Vaknade vid 6 och gick upp och gjorde lunch. Gick sedan och la mig i sängen i ungefär 20 minuter innan jag gick och duschade och borstade tänderna. Jag kom till skolan vid 8 och jag började som vanligt med speech. Där är det fortfarande folk som inte har gjort sina tal, jag är så glad att jag gjorde mitt första dagen. Det betyder att jag har bara kunant sitta därinne och inte göra någonting alls i en vecka, känns underbart! Något som inte känns lika underbart är de tre kommande lektionerna efter speech; geometri, kemi och amerikansk historia.. På geometrin så var det som vanligt att vi skrev nya anteckningar och fick nya uppgifter att göra i boken, inga konstigheter. Blev klar med det på lektionen, så det var skönt. På kemin gick vi igenom lite nytt och sedan fick vi ett arbetsblad, det var rätt svårt och jag blev inte klar. Till lunch åt jag min trippelmacka med salami, en granola bar, lite nötmix och en flaska vatten. Men jag var inte mätt efter det, så jag gick och köpte skollunch också för den såg rätt god ut. Det var "popcorn chicken" och "fried rice", det var gott men jag blev ändå inte riktigt mätt.. På historian hade vi vikarie, så vi fick ett arbetsblad att göra därinne. Jag blev klar med det. På web page design lärde vi oss lite nytt och sedan skulle vi jobba med det. Vi lärde oss hur man klonar någon/något från samma bild. Vi gick ifrån sista lektionen 15 minuter tidigare för att vi skulle gå till vårat homeroom för att få våra report cards, mina betyg var väl ok..

Paul kom och hämtade mig efter skolan, för vi skulle till postkontoret. Jag skulle skicka Mickes två paket och även ett annat. Jag hade redan fyllt i det som behövde fyllas i på lapparna, jag lämnade typ 10 grejer men det skulle tydligen inte fyllas i. Slutsumman på frakten på alla paket blev tillslut $158.10, helt sjukt mycket för 3 paket. Det motsvara ca 1082 svenska kronor. Efter att ha lämnat in det åkte vi förbi Pauls kontor och han hämtade lite grejer innan vi åkte hem. Paul grillade kött och fixade bakpotatis till middag, det var gott. Medan han lagade mat satt jag med historialäxan, pratade med folk och hade tvn på. Tillslut stängde jag av ljudet på tvn och spelade lite lugn musik istället, jag upptäckte att jag pluggar bra till Melissa Horn. Det satt jag med till 10, jag skrev om 3 händelser till så jag har 3 kvar nu. Sedan satte jag mig och kollade lite utbytesstudenter, jag tycker att en norsk kille som heter Vidar är bäst. Sedan gick jag och sov. Somnade med datorn i sängen, därför publicerar jag på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar