Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 22 januari 2012

Plugg hela dagen

En av de tråkigaste dagarna hittills.. Vaknade och gick upp runt 10. Åt lite frukost; ägg, bacon och toast. Tänkte börja med historiaprojektet direkt, men eftersom att det var Arsenal vs. Manchester United på tv så fick pluggandet vänta. Det var en rätt bra match, men tyvärr torskade Arsenal med 2-1..

Sedan började jag plugga samtidigt som jag snackade med några på facebook, skype osv. Så pluggandet gick inte i jättehög fart, men det gick i alla fall. Det är i stort sett allt jag har gjort idag; pluggat, pratat med lite folk på datorn och kollat på riktig fotboll, hockey och amerikansk fotboll. Blev klar med pluggandet för dagen vid 9 ikväll...

Efter middagen började jag fylla i papprerna som måste fyllas i för att skicka grejer till Sverige. Jag fatta typ inte mer än hälften av vad jag ska fylla i, så jag ska fråga det på postkontoret imorgon. Om dem säger att det tar mer än 2 veckor att skicka med posten så ska jag skicka med FedEx eller UPS istället, för det borde ju gå snabbare.

Jag har också tvättat lite kläder. Jag tror att jag börjar bli friskare, men jag ska inte säga för mycket.. Tror inte att jag ska spela i Bloomington på onsdag, kommer bara bli värre av det..

Hoppas att jag får rekommendationsbrevet av min IEC den kommande veckan så att jag kan skicka in min returnee-ansökan så snart som möjligt, den måste ju vara inne senast 18 februari och den ska skickas till Boston. Jag frågade henne om det för typ 2 veckor sen och hon har inte ens börjat, så hon får snabba på nu! Nej, nu måste jag verkligen gå och sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar