Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 24 januari 2012

Mr. Nasser blev förvirrad

Hostan slutar inte.. Vaknade vid 6, gick upp och åt frukost och la mig tills klockan 7 igen. Gick och duschade, borstade tänderna och sedan åkte vi. Kom till skolan vid 8. På speech var det inga fler som gjorde sina tal, jag tror läraren sa att dem som inte har gjort än inte kommer få göra men jag är inte säker. Vi pratade bara om nästa stora tal, det sista. Sedan på geometrin skrev vi anteckningar och fick uppgifter i boken som vanligt. Blev klar med det på lektionen. På kemin lämnade vi in arbetsbladet från igår, jag hade inte gjort hela, menmen.. Sedan gick vi igenom lite nytt och fick uppgifter att göra från boken, blev inte klar så ska göra resten på första lektionen imorgon. Idag köpte jag bara lunch, inte så gott eller nyttigt, 2 pizza slices.. Jag hade med mig en flaska vatten. På historian kollade vi klart på slutet på filmen vi kollade på förra veckan och sedan fick vi tid att jobba med projektet. Jag gjorde inget med projektet för att jag hade allt mitt arbete på datorn hemma, därför satt jag och snackade med några som inte heller jobbade med det. Sista lektionen, web page design, lärde vi oss lite nytt och sedan gjorde vi sånt som vi precis hade lärt oss. Vi lärde oss hur man tar bort rynkor och leverfläckar m.m. En kille i klassen sa åt mig och en spansk kille att säga något på våra egna språk till Mr. Nasser som en rolig grej, så först sa den spanska kíllen att han var klar på spanska. När läraren hade satt sig sa jag att jag  var klar på svenska, det var kul för han fattade verkligen ingenting. Det värsta är att han visste inte ens att det finns ett språk som heter svenska, hahaha. Han blev väldigt förvirrad.

Efter skolan fick skjuts hem, idag var det inte lika kallt som tidigare dagar. När jag kom hem började jag direkt med historiaprojektet, jag ville bli klar med det. Jobbade med det tills kl halv 7 och då blev jag klar, jag ska låna en usb-sticka av Paul för att ta med mig arbetet till skolan imorgon. Jag gjorde nämligen en power point av det, det blev typ 24 slides. Jag åt sedan middag som Paul hade köpt hem från Baesler's och kollade på tv. Tänkte att jag skulle göra kemin, men orkar inte så jag ska som sagt göra den i skolan imorgon. Den här dagen har varit galet jobbig, jag har hostat hela dagen och det ville inte sluta förrän nu ikväll.. Nu ska jag göra mig iordning för att gå och sova, gid natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar