Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 2 januari 2012

Gotta love American school!!

Skola... Idag var det ytterst svårt att komma upp, vaknade vid 6 då klockan ringde och kom inte upp förrän halv 7 när Paul kom och knackade på för andra gången. Men jag kom tillslut upp och jag hade god tid på mig i skolan. Det var inte mycket trafik idag, för allt var stängt förutom skolan.. Banker, posten, college, allt. Påväg till skolan började det snöa en massa också.. Började som vanligt med speech, läraren tyckte också att det var för tidigt att börja idag så vi gjorde inget på lektionen. Vi fick bara tillbaka vårat senaste tal och outline, man kunde få 85 poäng för talet och 20 poäng för outline. Jag fick 82 för talet och 20 för outline, så det resulterade i ett A. Det var B-schema idag så lektionerna blev lite kortare. Efter första lektionen gick alla juniors med homeroom till aulan och seniors med homeroom till gympasalen. Eftersom att jag är i junior homeroom så gick jag till aulan, det var info om vad man kan välja för kurser inför senior year så det var inte riktigt nåt jag behövde lyssna på. Efter det var det geometri, gillar inte den läraren speciellt mycket, hon är konstig.. Vi skulle skriva ner 7 exempel på bevis från tavlan och sen skulle vi göra uppgifter i boken, jag kunde inte göra de två sista för jag kommer inte ihåg hur man gör det och jag kände inte för att fråga heller. Kemin är den lektion jag ogillar mest, känner ingen och den är längst och tråkigast.. Men men, jag gör mitt bästa och det går rätt bra, vi kollade på en film och svarade på frågor om den idag. Så lektionen idag var lätt. På lunchen satt jag med de vanliga folket, dem jag umgås med utanför skolan. Fjärde lektionen, historia, var det en tjej från något college i Indy där och snackade om den skolan. Så jag behövde inte lyssna så noga där heller eftersom att jag inte ska gå college här, i alla fall inte nästa år. Sista lektionen, web page design, var chill. Vi visade våra bilder vi gjorde innan jul och sedan gick vi igenom typ två nya grejer och sedan var vi klara och kunde göra vad vi ville. Jag kollade på dif.se och järnkaminerna.se som vanligt. Efter skolan fick jag skjuts hem av Niki. Jag frågade igår om jag kunde få skjuts hem eftersom att Paul har det fullt upp med Nick och han måste även jobba. Så jag har skjuts hem varje dag den här veckan nu. Hemma tränade jag, eftersom att jag har bestämt mig att komma i form tills sommaren. Sedan åt jag två STORA skålar med "chili", det är typ en stark köttfärssoppa som Paul gör. Jag drack typ 1 liter vatten till det också. Jag kollade på en film om Notorious B.I.G.'s liv, en hip-hop stjärna. Den var faktiskt riktigt bra. Nu ikväll kollade jag på nyheterna och dem sa att skolan är försenad 2 timmar imorgon pga vädret, det är typ 1-2 cm snö hahhaha, patetiskt men jag klagar inte. Säger bara "Gotta love American school!!" Nu ska jag sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar