Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 30 januari 2012

Klipptid

Varmt.. Vakande idag vid 6.15, men gick upp vid 6.45 och gjorde lunch och gjorde mig klar för skolan. Kom till skolan några minuter innan första klockan ringde, kom in i klassrummet med typ 5 minuter tillgodo. På speech pratade vi om nästa tal och så läste vi ett kapitel i kursboken om "övertalande tal" som nästa ska vara. Det gjorde vi hela lektionen. På geometrin gick vi igenom arbetsbladen vi fick i fredags, sedan var det dags för anteckningar och sist var det uppgifter i boken. Jag fattade inte hur man gör de två sista, så jag  bestämde mig för att inte göra dem. Den lektionen var som den brukar vara. Kemi, där gick vi igenom grejer vi behöver veta för en labbaktivitet vi ska göra, vi gjorde en massa uträkningar. Imorgon tror jag att vi ska skriva ett "pre-lab" för det. Till lunch åt jag det som jag har ätit den senaste tiden, det är mycket godare än skollunch och det är säkert billigare också. På historian gick vi igenom tredje delen av kapitel 19, hon hade en power point som vi fyllde i blankrader på ett papper med power pointen på. Imorgon är det test över Vietnamkriget. Web page design, vi fick tid att avsluta uppgiften vi fick förra veckan. Jag hade två grejer kvar att göra och blev klar med dem snabbt. Jag "fuskade" lite på dem, jag fattar inte lärarens beskrivningar så jag gjorde det på ett annat mycket lättare sätt och det ser också bra ut. Man skulle ändra ögonfärgen på olika människor i photoshop.

Efter skolan hade jag ingen som kunde skjutsa hem mig, så Paul hämtade mig och vi åkte sedan till hans kontor ett tag så han kunde avsluta det han jobbade med. Det var varmt ute idag kände jag, det var typ 10-15 grader. Under tiden satt jag lite med facebook och sedan somnade jag även ett litet tag. Vi åkte och lämnade några brev i en brevlåda och sedan åkte vi hem. Hemma åt vi nästan direkt, rester från i lördags. Paul mådde inte bra, jag satte mig i vardagsrummet och kollade lite på tv och han gick ner och kollade på tv så han kunde röka sin cigarr. Jag gick ut med hundarna och när jag gick in igen så pajade en grej på dörren. Den dörren är väldigt konstig, den fastnar ibland och då är det många som försöker sparka upp den eller tackla den och därför är det en stor spricka i brädan den sitter i när den är stängd. Men vi kunde stänga och låsa dörren, vi får bara ínte använda den tills den är fixad. Jag ringde och beställde en klipptid för imorgon, mitt hår börjar krulla lite vid öronen vilket är ett tecken på att det behöver klippas. Sedan har jag bara kollat på tv ikväll, Paul mår inte alls bra så jag fixade skjuts för imorgon bitti så att jag kan komma till skolan. Där hade jag tur! Men nu ska jag sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar