Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 29 januari 2012

North vs. South

Fredag: Vaknade vid 6.15, fixade lunch och kom till skolan vid 8. På speech tittade vi klart på filmen och sedan svarade vi på frågor om den. Den var rätt bra. På geometrin hade vi genomgång med anteckningar och sedan fick vi arbetsblad att göra, blev klar med dem innan vi slutade så jag fick ingen läxa där. Hon sa att hon skulle vänta med att ge oss läxa från boken tills på måndag. På kemin hade vi en labbaktivitet, vi gjorde Kool-Aid och sedan gjorde vi klart ett arbetsblad från tidigare. Till lunch åt jag två dubbelmackor med kalkon, två granola bars, nötter och en flaska vatten. Fjärde lektionen, historia, gick vi igenom ännu mer om kapitel 18 eller 19 eller var det var. Sista lektionen, web page design, fortsatte vi med uppgiften vi fick i torsdags, jag blev nästan klar. Har två bilder kvar.

Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte till Burger King för att han ville äta. Jag ville inte äta där så jag köpte inget. Vid halv 6 skjutsade Paul mig till Marks hus för att jag skulle gå på North-South basketmatchen med honom och typ 5 till. Jag åkte med Tanner dit och vi kom in och satte oss och väntade på dem andra, men det visade sig att dem hade varit där typ lika länge som oss. Det var sjukt mycket folk och den första matchen var tjejerna. Dem spelade i arenan där ISU har sina hemmamatcher, för att det hade inte ens varit nära med tillräckligt mycket utrymme för alla som kom. Den matchen var rätt tråkig, North ledde med 10 poäng i halvtid, men förlorade matchen. Kommer inte ihåg slutresultatet. Sedan spelade killarna, den matchen var mycket bättre. Till den kom också Laura från Italien och kollade, det var kul! North var bättre hela matchen igenom. Vi gick därifrån med typ 30 sekunder kvar för att slippa alla bilköer och sånt, så vi missade när en kille från North dunkade i slutsekunderarna…… Jag tycker att South hade en mycket bättre s.k. "Student Section", alltså typ en klack. Vi åkte till Jimmy John’s, typ Subway, och åt efter.  Jag tycker att Subway är bättre, men det var inte dåligt. Vi åkte sedan till St. Pats och spelade lite fotboll, men jag spelade inte. Vi var där till typ halv 1 eller nåt och sedan åkte vi hem. Tanner skjutsade hem mig, för han bor inte allt för långt från mig. När jag kom hem gick jag och sov.


Igår, lördag, vaknade jag vid halv 12 och gick upp och åt frukost. Ägg, bacon och tre små pannkakor som jag värmde upp i mikron eftersom att dem var frysta. Ricky kom och hämtade mig vid halv 2 för att vi skulle åka till Wabash Valley Sport Center och spela match. Vi mötte Mark, Bradley, Tanner, Ryan och Charlie, Emilee hjälpte dem också. Vi vann matchen med 14-7 vilket var otroligt skönt. Ricky skjutsade hem mig och hemma gjorde jag inte mycket tills kl 6. Då käkade jag middag och sedan skjutsade Paul hem mig till Charlie. Vi var där ett litet tag och sedan åkte vi hem till Cam. Hans hus är sjukt stort och sjukt coolt! Där var vi tills typ halv 10 och sedan åkte vi tillbaka till Charlie. Vi spelade lite FIFA och inte mycket mer innan Paul kom och hämtade mig vid 11. När vi kom hem åt jag lite mer och kollade lite på tv innan jag gick och la mig.


Idag vaknade jag vid 8.30, Paul kom in med Jack för att han skulle gå ut med Jay. Så jag tog hand om Jack medan Paul var ute, det gjorde så att jag inte kunde somna om vilket jag hade planerat att göra eftersom att klockan inte ens var 9.. Så nu kan jag inte sova.. Idag ska jag åka till Bloomington, den nya turneringen börjar. Jag tror vi ska åka vid halv 4 och att matchen börjar 5.20. Vet inte vad jag ska göra mer idag.

Lite bilder från matchen, 2 första är publiken för tjejernas match








En person som står ut, haha
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar