Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 15 januari 2012

Fredag, lördag

Fredag: Jag valnade vid 6 och gick upp och duschade. När jag var klar i badrummet så sa Paul att han hade kollat på nyheterna och dem sa att det var 1 timmes sovmorgon. Jag kollade på internet också och det stod att pga av vädret så var det uppskjutet. Så jag satt med datorn ett tag på morgonen och jag chattade med Gurra på facebook, det var kul för det var så länge sen. Påvägen till skolan kom jag på att jag glömde sätta in linserna och att ta med mig glasöhon, så jag kunde inte se så bra i skolan.. Jag kom sedan till dit vid 8.55 och vi började 9.10. Lektionerna var 40-50 minuter långa.

På speech kunde man göra sitt demonstrationstal för extrapoäng, men det var ingen som gjorde det. Vi kollade på filmen vi började på häromdagen istället. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska prata om på mitt tal och det är på tisdag… Jag måste verkligen komma på något nu i helgen! På geometrin gick vi igenom läxan och sen hade vi ett test igen. Testet gick väl hyfsat bra tror jag. Sedan var det kemi, där tittade vi på en film och fick ett papper med 46 frågor som vi skulle fylla i under tiden, sånt är så tråkigt. Det är skönare att bara titta på filmen, det är också lättare att koncentrera sig om man endast tittar och inte fyller i en massa frågor. Till lunch köpte jag en hamburgare, men jag hoppas verkligen inte att dem använder kött när dem gör hamburgarna för dem är alltid röda.. Så jag tog en tugga av den och sen åt jag inte mer på den. Jag åt upp chipsen man fick och även brödet till burgaren. På historian tittade vi vara på filmen, kunde inte se så mycket av den eftersom att jag inte hade linser eller glasögon. På web page design jobbade vi med att sätta elevers ansikten på kändisar. Jag satte mig själv på Kim Källström i en landskamp mot Brasilien, men den blev inte bra för mitt ansikte var för mörkt och jag tittade rakt fram medan bilden var att han tittade lite åt ett annat håll. Jag satte en rödhårig tjej i klassen på Pippi Långstrump, den blev inte heller så himla bra. Sista började jag sätta en lite större killes ansikte på Jack Black, men hann inte fixa så mycket med den. Vi slutade 2.30 eftersom att det var sista dagen på de 6 första veckorna den här trimestern.

Jag fick skjuts hem och hemma fixade jag med lite grejer och sen kollade jag på tv. Jag försökte få tag på typ 5-6 personer men fick bara tag på 3 och ingen kunde göra nåt.. Så jag var bara hemma och skrev med Wictor från campet och även med några andra. Jag snackade med Lina för första gången på jag vet inte hur länge, så det var kul. Kollade lite på basket på tv och gick och sov rätt tidigt. Var galet trött.


Lördag: Roligare dag.. Jag hade ställt klockan på 10.30, men jag vaknade redan vid 9. Jag gick upp och åt frukost och gjorde mig iordning för att spela fotboll. Ricky kom och hämtade mig vid 11.45 eftersom att vi hade match klockan 12. Vi spelade mot ett jättedåligt lag, samma lag som jag spelade andra matchen mot förra helgen. Vi tog det inte speciellt seriöst, vi försökte göra snygga grejer istället. Vi hade inte resultat på tavlan men det blev en stor utklassning, det vet jag. Ricky skjutsade sedan hem mig, jag duschade och åt lite och kollade på lite tv.

Vid 6 skjutsade Paul mig till Bdubs, jag skulle käka där med Charlie, Cam, Mark Emilee och Ryan. När vi kom dit så var det överfullt, 45 minuters väntan på ett bord.. Så vi gick till en pizzeria istället som heter Monicles, den är precis bredvid Bdubs. Där behövde vi bara vänta 20 minuter. Från början var det bara jag, Charlie, Cam och Ryan och Mark kom senare, Emilee fick inte åka dit för sina föräldrar. Vi 4 som var där först bäställde den största pizzan att dela på, men jag blev inte mätt på det så när Mark kom och beställde så beställde jag en liten till. Det var goda pizzor där.

Vi alla åkte sedan hem till Charlie, där spelade vi Fifa och bara tog det lugnt. Tanner, Michael och en annan Ryan kom efter ett tag. Vi drog till Steak 'n Shake typ vid midnatt och käkade lite mer, haha. Vi var där i typ 45 minuter och sedan åkte vi hem till Charlie igen, vi var 4 stycken som sov över där. Det var jag, Cam, Michael och Tanner. Vi la oss vid halv 2. Jag vaknade imorse vid 10 och jag spelade några Fifamatcher mot Charlie och Cam innan Paul kom och hämtade mig. Vi åkte till Wal Mart en snabbis och jag köpte en macka på Subway som frukost. Nu ska jag plugga lite och ikväll vid 6 är det dags att åka till Bloomington, vi har match klockan 8. TAGGAD!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar