Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 26 januari 2012

Inga läxor

Tröööötttt.. Vaknade igår vid 6.15, gick upp och hämtade 2 pop tarts som jag tänkte äta till frukost. Jag gick sedan och la mig igen och somnade typ tills kl 7, så jag hann inte äta dem. Var tvungen att gå och göra mig iordning för skolan. Kom till skolan vid 7.55 och gick till speech, därinne gjorde jag min kemiläxa. De två sista att hålla sina tal gjorde det igår, tyvärr inget att äta.. Sedan gjorde läraren 4 grupper av klassen och tilldelade varje grupp ett sätt man som publik kan bete sig, det stod om alla i kursboken. Min grupp fick "supportive audience" vilket passa oss bra, för vi hade 3 stycken som är väldigt aktiva i skolans "student section" på matcher. Så det var en av dem som började skrika och vi andra repeterade det han sa, det var typ som en klack uppträder för att stödja sitt lag i Sverige och det är också vad våran student section gör. Efter speech gick jag vidare till geometri, den var som vanligt med genomgång av läxan, skriva anteckningar och nya uppgifter i boken.. Blev klar med uppgifterna. På kemin var det likadant, vi hade genomgång och sedan fick vi ett arbetsblad att jobba med. Jag har en fråga kvar på det arbetsbladet, men fattar inte riktigt den så.. Till lunch åt jag chicken nuggets och en pretzel. På historian lämnade vi in projektet, sedan tittade vi på en film om kriget i Vietnam och slutade lektionen med att gå igenom lite om kapitel 19 i boken. På sista lektionen hade vi lite genomgång och lärde oss lite nytt. Jobbade med det resten av lektionen.

Efter skolan kom Paul och hämtade mig och vi åkte och åt på Denny's. Jag åt en stor omelett med toast och drack lemonad. Paul beställde "all-you-can-eat" pancakes, han åt tre och sedan fick jag nästa omgång med pannkakor för att han orkade inte äta mer. Jag orkade bara äta en, för omeletten var stor och detsamma var pannkakorna. Vi åkte sedan till Wal Mart och handlade lite och sedan åkte vi hem. Hemma tänkte jag plugga men det blev inte så, kollade på tv och snackade med lite folk istället. Gick och la mig vid 10 och tänkte skriva i bloggen, men somnade med datorn i sängen..


Inga läxor, skööönt.. Imorse vaknade jag vid 6.15, gick upp vid halv 7 och gjorde lunch. Sedan gjorde jag mig iordning för skolan. Kom till skolan vid 8, på speech fortsatte vi kolla på filmen; the Dead Poets Society. Den är faktiskt rätt bra. På geometrin hade vi test på de grejer vi lärt oss från kapitel 4. Efter det gjorde jag läxan vi fick och blev klar, sedan kunde vi snacka. På kemin hade vi test på det vi lärde oss igår, det gick bra och jag är rätt säker på att det blir alla rätt. Det var som ett arbetsblad där svaren stod och därför är jag rätt säker på att det blev alla rätt, eftersom att mina uträkningar blev rätt svar så borde det ju vara bra. Till lunch åt jag två dubbelmackor med kalkon, lite nötter, två granola bars och en flaska vatten. På historian fortsatte vi kolla på filmen och sedan var det lite mer genomgång på mer av kapitel 19. På sista lektionen fick vi i uppgift att fixa bilder på de olika sätten vi har lärt oss de senaste dagarna, jag kom typ halvvägs för det var en himla massa att göra.

Efter skolan kom Parker och hämtade mig och skjutsade hem mig. Hemma har jag inte gjort speciellt mycket, har inga läxor så kommer bara ta det lugnt och kolla på tv m.m. Ska försöka lägga mig tidigare idag, runt 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar