Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 4 januari 2012

Zlatan Ibrahimovic och Birgit Prinz

Seg dag.. Vaknade imorse och var sjukt trött, gick upp och fixade frukost och gick tillbaka till mitt rum och åt frukost med täcket över mig. Skönt! Kom till skolan vid 7.55 och då passade jag på att gå och prata med rektorn om att skriva ett rekommendationsbrev om att bli returnee. Man måste ha en lärare, rektor eller studievägledare att rekommendera en. Så hon ville att jag ska ta med mig en kopia av mailet så hon vet exakt vad det är hon rekommenderar mig för och även en lista med saker jag gör utanför skolan så som volontärarbete m.m. Jag gick sedan till speech. Jag vet inte vad det vi gjorde har att göra med klassen men vi lekte viskleken. En person börjar säga en fras och så går det runt i cirkeln genom att man viskar det till nästa person och när det kommer till den sista så ska den personen säga högt vad den hörde. Den sista omgången började en snubbe med bara ordet "apple" och det slutade med "Ethel", haha, vet inte hur man kan höra fel på apple. Sedan var det klubbar, så vi var på B-schema idag. Lärarna som leder klubben gick igenom vilka som har volontärtimmar och inte och dem som inte har några blir kickade från klubben. Dem sa att jag har 4 men egentligen har jag 6 timmar. Det var sedan geometri och där hade vi ett test, ingen känsla av hur det gick tyvärr.. Hela lektionen gick åt till det. På kemin kollade vi på ett till avsnitt av samma grej vi kollade på för några dagar sedan och vi fick ett nytt arbetsblad för det. Det var hela lektionen, arbetsbladet var rätt svårt.. Satt med de vanliga människorna på lunchen. På historian pratade vi om 1960-talet och fick arbetsblad om det. Hon visade oss också ett litet filmklipp om grejer som hände under 1960-talet. Sist var det web page design, vi lärde oss hur man mixar två ansikten i photoshop. Jag mixade Zlatan Ibrahimovic med Birgit Prinz, det så lite läskigt ut faktiskt.

Fick skjuts hem av Niki igen och när jag kom hem skulle jag ta in hundarna. När jag öppnade grinden till hundparken så sprang Jay iväg, den hunden man inte får släppa lös.. Jag började springa efter men foten gled i leran så jag tappade farten och började skrika på hunden istället. Som tur var vände han tillbaka och jag kunde få honom kopplad.

Jag pratade lite med mina föräldrar på telefon genom Pauls kontortelefon, det var kul. Jag ringde också till EF för att kolla om dem kunde dra pengar för Discovery Tour, men dem hade haft fullt upp så dem hade inte hunnit testa än. Men hon sa att jag garanterat får $150 rabatt eftersom att jag valde att jag skulle betala allt på en gång innan 10 december och så sa hon att det är garanterat att jag ska till Cali Coast 26 mars - 2 april :)

Sedan tränade jag, hittade hantlar på nedervåningen så det var bra, dem väger totalt 17 pounds styck vilket är ca 8 kg. Så då behöver jag inte köpa såna som jag hade tänkt. Paul kom sedan hem och han hade med sig en macka från Subway som jag åt till middag.

Jag bestämde att jag skulle skypa med Calle kl halv 9, men tänkte inte på tidsskillnaden. Han är en timme efter mig, så när hans klocka var halv 9 var den halv 10 hos mig. Men det blev inte av att vi snackade så vi kan förhoppningsvis göra det imorgon eller nåt. EF hade skickat lite nya ansökningar av utbytesstudenter, så innan jag skulle sova satt vi och kolla lite på dem. Hittills verkar det vara en norsk snubbe som är bäst.

Glömde skriva igår att jag fick ett pris för "Perfect Attendance" förra trimestern, jag fick två fribiljetter till ISU basket den 10 januari :)

Från Emma:
Hej!!!
Hur fixade du det med pengar från EF?

För övrigt var jag på exakt samma Colts match som du! Läskigt värre! Hur ofta går två svenska utbytesstudenter på samma match liksom?

Jag är förresten Emma som är i Lafayette, IN :)

Hoppas ditt år blir fortsatt bra!


Hej Emma! Jag skickade en kopia på kvittot för skolböckerna till min IEC och typ en vecka senare fick jag tillbaka en del av pengarna :)

Vah?! Det är nog inte ofta det händer haha, det var coolt och speciellt eftersom att det var deras första vinst i år också :)

Tack, och hoppas du har haft det bra hittills och att det fortsätter så! :)



Jag mixade de här två bilderna, det blev en touch av bådas hår, Zlatans ansikte förutom munnen som är från Birgit Prinz. Det är Birgits vänsteröra och Zlatans högeröra. Det ser lite creepy ut faktiskt..

  

2 kommentarer:

  1. Ett jättestort grattis på födelsedagen :-D

    SvaraRadera
  2. GRATTIS på 18års dagen ! Många kramar från farmor, farfar och Tiffany !

    SvaraRadera