Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 5 januari 2012

18 år !!!

Kort sammanfattning av idag. Min 18-årsdag, jag klädde mig lite snyggare än vanligt för det. Hade mina ljusblåa jeans, typ orange-röda skjorta och mina dress shoes. Fick många komplimanger på skjortan :)

Speech hade vi grupparbete på, skulle prata om att lyssna. Geometri började vi i kapitel 3, fick rätt många uppgifter vi skulle göra men jag blev klar med dem. Kemi gjorde vi klart arbetsbladen från igår, Lynsey var där inne i början av lektionen av nån anledning så det var första gången på länge jag snackade med henne. Jag åt inte mycket lunch, ett äpple, en granola bar, en påse fruit snacks och en flaska apelsinjuice. Historia gjorde vi kart arbetsbladet från igår och gick igenom lite mer om 60-talet. Web page design gjorde vi samma sak som igår, jag har glömt hur man gör dem där grejerna...

Efter skolan lämnade jag mailet och en lista med grejer jag gör utanför skolan till rektorn så att hon kan skriva ett rekommendationsbrev för campen. Fick skjuts hem av Niki och hemma gick jag in i Nicks rum för han och hans kusin var där så vi satt och snackade och kollade lite på tv. Paul sa att vi kunde gå ut och äta, men jag var för seg för det så han köpte hem lite mat från Baesler's. Vi käkade och kollade på tv. Synd att dem inte visade Sverige-Ryssland i JVM på tv, iaf inte nån kanal jag har.. Men bra att dem vann och skönt att Zibanejad avgjorde!! Oscar ringde för typ 45 minuter sen och vi snackade i en halvtimme. Nu ska jag gå och sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar