Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 3 januari 2012

2 timmars sovmorgon!!

Rätt skön dag. Vaknade vid 8 eftersom att jag började vid 10.10. Skönt med sovmorgon! Alla lektioner utom kemi var 40 minuter långa. På speech pratade vi om vad man kan ha för ämne på nästa stora tal som ska vara ett demonstrativt tal. Det kommer bli svårt, har inte en aning om vad jag ska prata om. Efter första lektionen gick vi till tredje lektionen, kemi. Vi hade ett litet test om filmen vi såg igår och sedan lärde vi oss lite nytt och fick ett arbetsblad om det som jag blev klar med. Det var sedan lunch, käkade en sallad. Efter lunch gick vi till andra lektionen, geometri. Vi gick igenom läxan vi hade och fick repetera lite om kapitlet. Imorgon är det tydligen test.. Efter andra lektionen gick vi till fjärde, historia. På den lektionen skulle alla juniors i min klass gå till counselors office och fixa deras schema inför senior year. Alla seniors i klassen skulle stanna kvar, det var två andra och jag. Läraren frågade om jag var senior eftersom att jag satt kvar och då sa jag att jag är en utbytesstudent, hon visste tydligen inte det haha. Hon sa att det lät inte som det när jag pratade. Så vi pratade lite om hur det är och så visade hon bilder från hennes year book på de utbytesstudenter som var i skolan när hon var senior. Nu är det 2, jag och en tysk snubbe. Då var det typ 9 stycken, bl.a. en svensk tjej, en finsk och en dansk kille. Så hon blev lite chockad när jag sa att det bara är jag och en till i år. Sedan var det web page design, vi fick en uppgift att göra, men jag blev inte helt klar.. Får göra klart det imorgon. Fick skjuts hem och hemma skulle jag plugga lite matte, men somnade på sängen i typ en timme. Nick ringde till min mobil och väckte mig för han ville ha mat, så jag fick gå och fixa det. Sedan läste jag igenom sammanfattningen av kapitlet och orkade inte plugga mer på det. Jag tränade lite och sedan käkade jag. Nu ska jag sova för jag är otroligt trött! God natt.

Såhär såg det ut utanför huset imorse,
2 timmars sovmorgon för det är ju inte att klaga på haha.

1 kommentar: