Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 8 januari 2012

Inomhusfotboll, äntligen

Äntligen fotboll igen.. Idag vaknade jag av mitt alarm kl 10, men kom inte upp förrän 10.45.. Jag gick upp och åt frukost, ägg och toast. Vid kvart i 12 kom Ricky och hämtade mig för vi skulle ut till Wabash Valley Sport Center för att spela fotboll. Vi spelade första matchen, kl 12. Jag var målvakt första halvleken och Ricky andra. Vi hade inga avbytare. Laget vi spelade var inte speciellt bra men ändå ett av de bästa lagen vi kommer möta tror jag, vi vann med typ 10-2 tror jag. Jag gjorde nästan mål på en "snedbica", bollen gick precis över..

Matchen som började kl 1 hade bara ett lag, så vi fick hoppa in och spela den också. Där spelade Ricky i mål halva och Jacob och Dan delade på andra halvlek. Mark och Emilee spelade även med oss den matchen. Det laget var verkligen jättedåligt, dem har en tjej som går i middle school och sen typ 4 killar som går i high school. Tjejen är lätt bäst i det laget vilket borde vara lite pinsamt, speciellt för hennes brorsa som är i det laget och är senior i high school. Där sattes inga mål på tavlan för domaren spelade målvakt för det andra laget, annars skulle dem inte haft någon avbytare och det skulle blivit katastrof. Jag skulle tro att vi vann med 20-2 eller nåt. Deras två mål gjordes på Dan, en rullade sakta mellan benen och en rullade ännu saktare in vid ena stolpen, vet inte vad han gjorde på dem målen så vi bytte honom.

Sedan spelade tjejerna och det var bestämt från igår att jag skulle spela målvakt för dem. Laget vi mötte var inte speciellt bra men dem fick några skott jag var tvungen att anstränga mig på och dem gjorde även ett mål. Målet var att tjejerna lämnade en snubbe helt ren mitt framför målet på en hörna, menmen.. Vi vann matchen med typ 6-1 tror jag.

Det var sååå nära att jag och Ricky skulle spela sista matchen för dagen också, för dem var bara 3 stycken fram tills det var en halv minut kvar tills matchen började och då blev dem 7 stycken.. Jag var fett taggad på att spela en fjärde match också!! Men 3 i rad fick vara nog.. Men eftersom vi inte spelade så skjutsade Ricky hem mig.

Hemma pratade jag lite på facebook med en av 2011's returnees, Patricia från Danmark, en av de absolut bästa. Hon sa att hon tror att jag kommer bli nya Simon, alltså den som åker dit tidigare för att hjälpa till sätta upp campen och vara typ "main returnee". Hoppas verkligen jag blir det, skulle vara så j**la coolt!!! Jag gick sedan och duschade snabbt för vi skulle åka till Wal Mart och sedan skulle Paul skjutsa hem Alberto. Där köpte jag ny linsvätska och 4 nya linsbehållare eftersom att allt sånt som jag hade var gammalt. Paul skjutsade hem mig och vi tog in grejerna han köpte. Jag hade ont i hela kroppen efter matcherna så jag gick bara in i vardagsrummet och kollade på tv.. Där satt jag resten av kvällen och kunde knappt röra på mig. Jag ringde Penny, min IEC, och frågade om hon kan skriva ett rekommendationsbrev till mig för campet eftersom att jag måste skicka in det också. Hon sa att hon kan göra det. Jag åt en macka med julskinka och senap och en skål med flingor, inte speciellt bra middag.. Jag somnade i soffan och när Paul kom hem väckte han mig. Han satte sig och rökte sin cigarr i vardagsrummet, så jag kunde inte vara kvar där så jag gick och gjorde mig iordning för att sova. Jag har en känsla av att jag inte kommer kunna röra mig mycket imorgon, hoppas den känslan är fel! Nu ska jag sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar