Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 20 januari 2012

Slut på Bloomington

Torsdag: Vaknade vid 6, gjorde lucnh och kom till skolan vid 8. Tog mina grejer och gick till klassrummet. Vi fortsatte bara med talen på speech, det var tyvärr ingen som gjorde något att äta.. På geometrin hade vi ett test igen, det gick rätt bra tror jag. Efter testet så gjorde vi inget, så vi kunde sitta och snacka. På kemin gick läraren igenom arbetsbladen vi fick häromdagen. Hon gick även igenom vad som skulle komma på testet. Till lunch åt jag en trippel salamimacka, 2 granola bars, lite av den där nötmixen och en flaska vatten. På historian gick vi till bibblan för att kolla upp info om sånt som vi ska ha med i projektet. Jag hittade 10 event som jag ska ha med, bl.a. fotbolls-VM 1958. Vi kan ha med grejer mellan 1955-1975, men helst från 1960-talet. På web page design hade vi vikarie och läraren gav oss en uppgift som jag tror att han aldrig har gett till en klass förut, vi skulle skriva 2 uppsatser. En om Adobe Photoshops historia och en om SOPA (Stop Online Piracy Act). Det är något om att piratkopiering eller nåt sånt i USA, det kan komma att stänga ner en massa hemsidor som många använder. T.ex. Google strejkade häromdagen genom att sätta en stor svart ruta över logon. Så det var sånt vi skulle göra igår..


Efter skolan trodde jag att jag skulle åka hem med Mark eftersom att vi skulle åka till Bloomington vid 5. Tydligen inte.. Så Paul kom och hämtade mig och vi åkte till Subway för att äta. Jag åt en meatball marinara vilket inte var ett bra val, brödet gick sönder och köttbullarna ramlade ut när jag åt. Vi åkte sedan till Mark och Paul släppte av mig. Vi alla stannade där ett litet tag och sedan åkte vi till Bloomington, vi åkte i den stora vanen. Vi spelade första matchen kl 7 och vi mötte ett lag som inte var speciellt bra. Vi vann med typ 5-1 tror jag. Första matchen var 20 minuter lång utan halvtid. Vi vilade sedan i 3 matcher och sedan mötte vi ett lag med endast asiater, dem var riktigt bra. Dem slog ut mexikanerna vi mötte i söndags på övertid. Vi förlorade med 1-0, dem gjorde mål när det var 4 minuter kvar. Jag var målvakt hela tiden, jag kunde inte se bollen förrän den kom fram till mig så jag hann inte rädda den. Den matchen var 15 minuter lång, det var semifinal. Eftersom att vi torskade den så åkte vi ut, vi åkte lämnade byggnaden vid 9. Vi åkte till Mother Bears Pizza, jag delade med Jacob och mr. Smith, en lärare på skolan som var i vårat lag. Så nu är vuxenligan slut i Bloomington. Jag kom hem vid kvart i 12, duschade, kollade lite på EF-ansökningar och gick och la mig vid halv 1.




Fredag: Imorse vaknade jag vid 6, gick upp och gjorde lunch men åt ingen frukost. När jag fixat lunchen borstade jag tänderna och gick och la mig en liten stund igen. Jag satte klockan på 7.20 så jag kunde gå upp och fixa det sista, men somnade om efter att klockan ringde och vaknade 7.30 av att Paul knackade på dörren. Jag kom till skolan när första klockan ringde, alltså klockan 8. Jag hade ett par av de nya skorna jag köpte idag.


På speech var det fortfarande folk som inte gjort sina tal. Idag fick vi alla äta brownies och havre-/chokladkakor, riktigt gott. Jag lärde mig också hur man gör en lassoknut. Alla hann inte göra det idag heller så vi fortsätter nästa vecka. På geometrin hade vi stavningstest, sen skulle vi göra något med rep och sugrör. Jag gjorde inte det för det var inget vi skulle lämna in, jag började på läxan vi fick istället. Jag hann göra allt utom två uppgifter så jag gjorde dem mellan geometrin och kemin. På kemin hade vi ett test, sedan kollade vi på filmen om Einstein igen. Jag blev chockad efter en stund in i filmen, för det var en karaktär som åkte till Sverige och bodde där för att hon hade blivit utkastad från sitt jobb för att hon var jude. Det var under tiden andra cärldskriget började, hon smet iväg och hamnade i Sverige, haha. Till lunch åt jag en trippel salamimacka, en granola bar och en flaska vatten. Jag fick även en macka med jordnötssmör och sylt av Shannon, hon ville inte ha den. På historian hade vi också ett test, över kapitel 18. Sedan fortsatte vi titta på filmen, den är bra. Klockan ringde när det tydligen var 4 minuter kvar på filmen, så vi får titta på det nästa vecka. På web page design sa läraren att han gav oss den där uppgiften igår för att se hur många som visar respekt och gör uppgifterna han ger även fast han inte är där. Det var även för att typ hälften av klassen inte hade gjort de 9 bilderna vi hade i uppgift i 2 veckor. Vi gick igenom lite nya grejer och fick två grejer vi skulle göra, det gick snabbt och sedan satt jag och snackade med Charlie. Vi får inte gå ut på internet längre om det inte har med en uppgift att göra..


Efter skolan hämtade Paul mig och vi åkte hem direkt. Jag mådde inte speciellt bra, har ont i halsen och kanske lite feber också.. Men hemma fixade jag ett paket som ska skickas hem och sedan satt kollade jag datorn lite. Åt köttsoppa till middag och sen satte jag mig och kolla på tv. Kommer inte göra något ikväll eftersom att jag inte mår så jättebra.. Hoppas på att jag mår tillräckligt bra för att spela inomhusfotboll imorgon, sedan ska jag nog dra någonstans med Mark, Charlie, Tanner, Bradley, Ryan och dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar