Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 18 januari 2012

Nya pjuck

Tisdag: Vaknade vid 6, kom till skolan vid 8. På speech började vi med demonstrationstalen, vi hann med fem stycken. En kille gjorde milkshake, en tjej gjorde ”7 layer dip”, en tjej skulle göra en regnbåge på ett papper med kritor som hon smälte med en hårfön och hon misslyckades, en tjej gjorde jordnötssmör och banan macka och jag gjorde om fiske. Jag var den sista som gjorde igår, jag tycker att det gick rätt bra för att inte ha skrivit det dagen innan och inte tränat något. Jag gick igenom olika tekniker och stilar, de viktigaste grejerna man behöver och så visade jag även tre olika fiskedrag; en spinnare, jerkbait och en groda. Talet skulle vara mellan 3.30–8.00 minuter och mitt var 7.07, så det var en bra tid. Efter speech var det geometri, vi gick igenom läxan, fick nya anteckningar och lite mer läxa. Precis som vanligt.. Sedan var det kemi, läraren gick inte igenom något utan hon gav bara ut två arbetsblad med uppgifter på båda sidor som vi jobbade med hela lektionen. Det var rätt svårt eftersom att man inte vet speciellt mycket om det, allt står inte speciellt tydligt i boken heller. Jag köpte inte speciellt mycket till lunch, en granola bar, en påse ”fruit snacks” och ett äpple, jag hade med mig en flaska vatten. På historian kollade vi lite mer på filmen och gick igenom lite mer om 60-talet. Inte mer än så. Sista lektionen, web page design, hade vi vikarie. Vi skulle mixa en i klassen med ett djur. Jag satte ett lejonhuvud på en snubbe och tog fram hans ögonbryn, ögon och mun. Det såg rätt coolt ut.

Efter skolan hämtade Paul mig för jag behövde åka och göra en grej i köpcentret och kunde inte få någon annan att åka dit. Jag gick in på en skoaffär som jag hade sett ett par sjukt billiga pjuck på, testade dem och köpte dem. Jag köpte faktiskt två par, båda av märket Ed Hardy. Det ena paret kostade 10 dollar och det andra paret kostade 25 dollar. Jag har för mig att båda egentligen kostar mellan 60-70 dollar, så det var ett bra köp! Vi åkte sedan även till Wal Mart. Kom hem vid 7 på kvällen. Hemma åt jag och sedan skulle jag kolla en grej på datorn. Jag somnade någon gång rätt tidigt, men vet inte när.


Onsdag: Vaknade vid 6 och gick upp och gjorde lunch, har tröttnat på lunchen i skolan. Jag gjorde en salamimacka, tog en granola bar och även lite olika nötter och en flaska vatten. Kom till skolan vid 8 och gick till klassrummet. På speech hann vi med fyra stycken tror jag, en tjej som jobbar på Burger King visade hur man gör en Whopper, en kille skulle visa hur man gör en skål med mjölk och flingor men han hade spillt mjölken i sin bil så han hade bara flingor haha, en kille pratade om och visade bilder på olika grejer inom paintball och en kille visade hur man gör en bra sving i baseball. Det är skönt att vara klar så att man inte behöver tänka på det något mer! På geometrin gick vi igenom läxan snabbt och sen fick vi övningsuppgifter inför testet imorgon. Jag satt mest och snackade med några andra som inte heller orkade jobba. Men alla gjorde det så läraren sa till oss att vi var tvungna att plugga annars skulle något hända, kommer inte ihåg vad hon sa riktigt. Så då började jag kolla lite på övningsuppgifterna. Sedan var det kemi, läraren gick igenom det mesta på arbetsbladen och sedan kollade vi klart på filmen vi började på häromdagen. Arbetsbladen ska lämnas in imorgon och testet är på fredag. Till lunch åt jag det jag hade med mig, så mycket bättre än skolans lunch!! På historian gick läraren igenom mer om 60-talet och vi fick nya platser. Jag sitter nu bredvid Mark, bakom en annan skön snubbe och snett framför ännu en skön snubbe. På web page design visade vi upp bilderna vi har jobbat med de senaste 2 veckorna. Det var några roliga, några fula och några coola.

Paul hämtade mig efter skolan, jag hade ingen som kunde köra hem mig. Vi åkte till postkontoret och jag köpte en kartong som jag ska skicka en grej i, men den är för stor.. Jag köpte även bubbelplast för en annan grej.  Vi åkte sedan till Pauls kontor, han sa att han behövde åka dit i typ 20-30 minuter, men vi blev kvar där i en timme.. Sedan åkte vi till Subway och köpte en macka till Nick för att sedan åka hem. Jag har kollat i brevlådan varje dag efter en lapp så jag kan hämta ut grejer från posten som jag ska skicka vidare till Micke, men idag så hittade vi dem utanför dörren. Så nu har jag Mickes grejer och ska försöka skicka dem på fredag eftersom att jag inte kommer hem förrän väldigt sent torsdag. Vi har nämligen slutspel i Bloomington och om vi vinner alla matcher så kommer vi vara kvar där till typ kl 12 eller 1 på natten. Så jag kommer vara heeelt död på fredag i skolan, men det är lätt värt det!! Nu ikväll kollade jag på American Idol. Tror jag börjar bli förkyld igen, har aldrig varit såhär mycket sjuk förut :( Nu ska jag sova, god natt!!

10 dollar
25 dollar

1 kommentar: